Drømmetall for TV 2 - mest sette Champions League-finale noensinne

- Nå står jubelen i taket i TV 2 Sporten! Dette var mer enn vi hadde drømt om. Vi gikk inn i Champions League med en tydelig ambisjon om å løfte interessen for turneringen i Norge, og det har vi gjort. De eventyrlige seertallene vi ser her viser at vi engasjerer stort og bredt, kommenterer sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
685.000 seere så i snitt hele kampen på TV 2s hovedkanal. I tillegg fulgte 47.000 kunder kampen på TV 2 Sumo. Sendingen som varte fra kl. 20.38 til kl. 22.58 ga en andel på 52,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 53,2 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
På det meste så 828.000 seere på kampen kl. 22.50 lørdag kveld.
- Vi er stolte og ydmyke, lettet og glad. Dette er en stor inspirasjon for alle involverte og en bekreftelse på at TV 2 er stedet for store fotball-anledninger. Takk til alle som så på!
Kampen bidro til å gi TV 2 en dagsandel på hele 30,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 31,2 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
- Vi rekker akkurat å nyte dagen i dag før det braker løs igjen på fotballfronten på TV 2s plattformer med EM-kvalifisering, finaler i Nations League og fotball-VM for kvinner. Så kommer Afrikamesterskapet, Gold Cup, en komplett pakke med Manchester United og Liverpools oppkjøring til en ny sesong, norske lag i europacup og Norway Cup. Det blir alt annet enn sommerstille i TV 2 Sporten. Vi skal på jobb for det fotball-interesserte publikum gjennom hele sommeren, og det blir en fest, sier Vegard Jansen Hagen i TV 2.
Fredag var det finale på «The Voice» på TV 2. Den ble på det meste sett av 567.000 seere, mens 462.000 så hele fredagens finalen. I snitt har 540.000 seere fulgte denne sesongen av «The Voice» på TV 2 (Total screen rating).
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder

Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
TV 2 tar nye valg-grep8.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
– I år tar TV 2 nye grep for å gjøre politikk mer tilgjengelig og forståelig for flere. Vi satser stort mot unge og fornyer tradisjonelle konsepter, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.
Han blir ny «Farmen»-programleder1.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Victor Sotberg er klar for «Farmen» – denne gangen som programleder.
Invitasjon til pressedag for Bloggerne30.7.2025 12:25:36 CEST | Presseinvitasjon
Vi inviterer til pressedag for «Bloggerne» - mandag 11. august.
TV 2 og NRK skal vise Women’s Champions League27.7.2025 17:00:00 CEST | Pressemelding
Fra og med kommende sesong kan du se Europas beste klubblag for kvinner kjempe om Champions League-tittelen på TV 2 og NRK.
Telia og TV 2 enige om ny samarbeidsavtale1.7.2025 17:59:32 CEST | Pressemelding
Telia og TV 2 er enige om en ny langsiktig samarbeidsavtale for TV 2s kanaler og innhold. Avtalen sikrer Telias TV-kunder enkel tilgang til alt av TV 2-innholdet, og inkluderer TV 2s kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom