
Stadig flere bedrifter ser verdien av YT Holmenkollstafetten

Stafetten er blitt spesielt populært blant bedrifter, og stadig flere bedriftslag melder seg på. For første gang i historien har man hele 3450 lag påmeldt til årets stafett som går av stabelen 11. mai.
Blant disse er hele3200 bedriftslag. Per Sletholt, leder av YT Holmenkollstafetten i IK Tjalve, mener HMS-fokuset blir stadig viktigere.
- Stadig flere bedrifter ser verdien av å delta på stafetten fordi det reflekterer det fokuset man har på samhold og helse blant ansatte. Helse er blitt avgjørende, både for enkeltarbeiderne og for bedriftskulturen, sier Sletholt.
I fjor stilte Norgesgruppen med 56 lag. I år stiller ingen færre enn 104 lag og 1500 av deres ansatte på startstreken. Å kunne tilby et lavterskel tilbud – som fronter fokuset på trening og helse, er viktig for Norges største dagligvarekonsern.
- Holmenkollstafetten gjør det enkelt for alle å delta. Jeg er stolt av at vi stiller med så mange lag og deltakere i et arrangement som kombinerer både glede, lagfølelse og aktivitet. Her får alle en mulighet til å komme i litt bedre form, sier konsernsjef i NorgesGruppen, Runar Hollevik.
Innenfor bygg og anleggs-bransjen ser vi også en spesielt stor økning i antallet påmeldte lag.
- For denne bransjen står det både det sosiale og det helsemessige høyt. Det å jobbe forebyggende med helse, og å få medarbeidere ut i trening og mosjon, er viktig for å kunne møte disse utfordringene. Det handler om å bygge en god og sunn bedriftskultur, hvor stafetten blir et veldig engasjerende og mobiliserende tiltak for alle ansatte, sier Sletholt.
Sterkere og grønnere profil
Sletholt forteller at stafetten har profilert seg mye sterkere de seneste årene – med god drahjelp fra samarbeidspartnere.
- Samarbeidet vi inngikk med TINE for ti år siden har løftet arrangementet. Vi ser det har bidratt svært positivt og til en sterkere profilering – i tillegg til rent økonomisk, ettersom stafetten er et veldig dyrt arrangement. Vi synes det er avgjørende å kunne ha gode muskler bak et slikt viktig arrangement, sier Sletholt.
Partnerskapet med organisasjoner som TINE, Norsk Gjenvinning, og Natur og Ungdom tidligere, har også bidratt til å skape en grønnere profil på arrangementet.
- Vi ønsker å bidra til den positive, grønne trenden. I fjor kunne YT stille med plukkelag. Norsk Gjenvinning har vært en viktig partner for avfallshåndtering. Vi ønsker et fortsatt tett samarbeid med «grønne» aktører også i fremtiden, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Meylin S. LooLeder digitale kanaler | TINE Kommunikasjon
Tel:45 86 54 11meylin.s.loo@tine.noBilder

Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.