Anna Laestadius blir ny global Chief Creative Officer for TUI Group

- TUIs globale merkevare har utviklet seg mye de siste årene. I dag jobber nærmere 70.000 kollegaer under ett navn med ett uttrykk overfor kundene våre. Dette er en fantastisk mulighet til å bidra til fremtidig utvikling, sier Anna Laestadius.
Anna Laestadius er utnevnt til Chief Creative Officer i TUI Group, med ansvar for den globale utviklingen av TUIs merkevare. Hennes nye rolle inkluderer også å lede TUIs Center of Excellence for Brand Marketing & Insights i Norden, samt utviklingen av markedskampanjer for alle markeder. Laestadius tar over den internasjonale rollen etter Barbara Haase, som gikk av tidligere i år.
- Med mer enn 20 års internasjonal erfaring innen merkevarebygging og digital utvikling så er Anna Laestadius den perfekte match for vår globale merkevare, sier Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.
Laestadius har jobbet i TUI siden 2015 som CMO i Norden. Hun har vært ansvarlig for navnendringen til TUI i Sverige, Danmark, Norge og Finland, hun har satt sammen en sterk brand og marketing team i Norden, og utviklet vårt internasjonale “For You” konsept. For denne jobben har hun fått utnevnelsen “Marketing director of the year” i Sverige to år på rad. I hennes nye globale rolle rapporterer Anna til Erik Friemuth, TUI Group Chief Marketing Officer. Hun beholder rollen som nordisk CMO og forblir en del av TUI Nordic sitt styre.
Laestadius startet sin karriere innen reklame og har jobbet for merkevarer som Kraft, Star Alliance, Volvo Cars, Absolut Vodka og Ericsson. Anna kom fra rollen som Global Vice President Brand & Marketing Electrolux Grand Cuisine da hun begynte i TUI.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder

Lenker
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Disse storbyene lokker flest i sommer20.5.2025 14:51:13 CEST | Pressemelding
Sommerferie er ikke bare sol og bad, selv om den storbyen som lokker aller flest kan by på begge deler.
TUI-hotell er et av de beste i verden15.5.2025 13:35:24 CEST | Pressemelding
TUI Blue Village Nausicaa Beach på Kypros er kåret til et av verdens beste familiehoteller av Tripadvisor.
Sterk start på reiseåret for TUI Group14.5.2025 12:33:03 CEST | Pressemelding
TUI Group bekrefter inntekts- og resultatprognosen for 2025 etter et solid andre kvartal.
Dette jakter mange familier etter akkurat nå8.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
Vil du ta med familien til sola i sommer, men uten å skrape reisebudsjettet helt?
Ukas tall fra TUI - 1824.4.2025 14:14:24 CEST | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 18.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom