
Millionklikk for norsk designer
Kepaza hadde med den amerikanske YouTuberen Michelle Khare fra Los Angeles som har 1,2 million følgere på sin YouTube kanal. Hun tar ekstreme utfordringer, prøver ut nye bransjer og utfordrer normer.
"Jeg ble kontaktet av min venninne Anniken Aalbu som jobber som produsent for Michelle Khare i Los Angeles. Jeg elsket ideen om å fortsette å vise mangfold på catwalken", sier Pernille.
Mangfold er utrolig viktig for Kepaza fordi vi kler opp mange forskjellige kvinner, og tidligere har Kepaza hatt modeller i størrelser fra 34 til 42 på New York Fashion Week.
”Det er utrolig viktig for meg å vise kvinner og verden at alle kropps-typer, aldre, høyde og etnisk bakgrunn er flotte, og vi burde hylle hverandre mer. Fokuset burde heller være på å ha det bra og leve et inspirerende liv!", sier Pernille Fristad.
De norske modellene Nicole Elisabeth Stia Røsholt, Sara Flaaen Licius, Nini Bakke Kristiansen og Sara Ahmed Jenssen pluss Kepazas fotograf og assistent Nathan Fristad er også med i videoen!
Sondre Fristad i Fristad Film har laget en egen dokumentarfilm om Kepaza runway showet som venter på tilbakemelding fra Grimstad kortfilmfestival. Dokumentarfilmen om Kepaza er allerede nominert til filmfestivaler i utlandet.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Michelle Khare YouTube channelVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Kepaza
Pernille Fristad
Jansveien 16
1354 Bærums Verk
Tlf: 930 14 330
Mail: post@kepaza.no
www.kepaza.no
instagram: @kepaza.no
facebook: kepazano
Bilder








Lenker
Om FriCorp
Kepaza er et norsk klesmerke for kvinner.
Kepaza eies og drives av klesdesigner Pernille Fristad, 25 år som er utdannet ved Moteskolen Esmod Oslo, der hun ble tildelt "Gullnålen" som beste student. Hun startet Kepaza som 19 åring i 2012, og i 2016 bestemte hun seg for å satse på drømmen om å designe damekær på fulltid.
Kepaza designer klær med en geometrisk twist for feminine, lekne og fargerike kvinner over hele verden. Bærekraft og positivitet er viktig for Kepaza.
Kepaza sine tre første kleskolleksjoner er vist på runway show på Fashion Gallery New York Fashion Week. Kepaza selges i Dreams on Air i New York, USA, i butikken Meredith Marks collective i Utah, USA, samt PRISM og Pure Labels i London, England.
Kepaza har laget kær til Sophie Elise under Kjendisgallaen i 2016 og kjendisstylist Ali Levine på Celebrity Page TV i USA og blogger Jani Gerard på Fox TV i USA. Kepaza har vært i store magasiner som L'officiel magazine og Fashion Week online.
"Be playful!"
Følg pressemeldinger fra FriCorp
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FriCorp på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra FriCorp
Pernille tar London med storm!22.2.2019 09:09:00 CET | Pressemelding
Den unge designeren Pernille Fristad(25) debuterte på London Fashion Week med klesmerket sitt Kepaza. Hun viste den nye kolleksjon ”Bring Your Light” som ble vist med den laveste modellen noen sinne Michelle Khare som er bare 1.58cm høy og i tillegg den Spanske modellen Chiara Bordi med protese på det ene beinet.
Unikt, norsk design på London Fashion Week30.1.2019 10:22:23 CET | Pressemelding
I år vil det Norske Kepaza debutere på London Fashion Week, med kolleksjonen «Bring Your Light». Merket og designer Pernille Fristad (25) er også nominert til konkurransen Britain’s Top Designer Award, arrangert av britiske Fashions Finest.
Norske Pernille Fristad nominert til Britain's Top Designer Award16.1.2019 10:57:22 CET | Pressemelding
Designer Pernille Fristad (25) fra Bærums Verk er nominert til Britain's Top Designer Award som går av stabelen 16. feb på Congress Hall i London, England. Pernille eier og driver kles merket Kepaza som har vist 3 ganger på New York Fashion Week. På avgangs showet til Esmod Oslo ble Pernille tildelt "Gullnålen" som blir gitt til den beste studenten gjennom 3 år på skolen.
Kepaza - norsk klesmerke etablerer seg i beste strøket i Soho, New York7.5.2018 09:09:00 CEST | Pressemelding
Klærne til det norske klesmerket Kepaza er nå å finne i luksus fashion butikken - Dreams on Air - i Wooster Street i New York. Butikken ligger i det beste strøket i Soho sammen med bl.a. Chanel, Issey Miyake og Moschino.
Kepaza lanserer Add Water kleskolleksjon23.10.2017 09:10:00 CEST | Pressemelding
"Add Water kolleksjonen er inspirert av ulike vanntyper som is, sjø og vann, og ulike måter vannet skaper bevegelser på; bølger, elver, regndråper og sjøsprøyt", sier klesdesigner Pernille Fristad som står bak klesmerket Kepaza. "Klærnes utseende og form gjenspeiler vannets bevegelser og gir forskjellig inntrykk fra ulike vinkler". Kleskolleksjonen ble vist på Fashion Gallery New York Fashion Week Runway Show i Februar 2017.