
Varner legger ned kleskjeden Days Like This
-I 2017 ble Vivikes omprofilert til Days Like This i et forsøk på å løfte kjeden og de økonomiske resultatene. Det ble igangsatt en rekke tiltak for å snu den negative utviklingen, men dette har dessverre ikke gitt ønskede resultater. Det er trist at vi ikke har lykkes med snuoperasjonen for Days Like This, særlig for de ansatte som har lagt ned en stor innsats i å forsøke å snu skuta. Men tallenes tale er klar, det er ikke grunnlag for videre drift, sier CFO i Varner, Øyvind Bustnes.
Retailbransje i stor endring
- Varner tar offensive grep for å vinne kundene i tiden fremover. Vi legger ned Days Like This og samler kreftene rundt våre øvrige kjeder. Varner har nylig samlet fellesfunksjoner for å dra nytte av kompetansen og kapasiteten som før var ute i hver kjede. Kundene stiller større og nye krav til kundeopplevelsen i butikk og på nett. Varner videreutvikler omnihandel, ved å tilpasse butikker og digitale kanaler for å sette kundeopplevelsen i sentrum, sier Øyvind Bustnes.
-Vi ønsker å være åpne og transparente om det som skjer, derfor informerer vi allerede nå om beslutningen om å avvikle kjeden. Det er viktig for oss å ha en ryddig prosess overfor ansatte, kunder og samarbeidspartnere, sier Bustnes.
Varner kjøpte Vivikes i 1994. Kjeden hadde en omsetning i 2018 på netto 232 millioner kroner.
Kontakter
Spørsmål rettes pressekontakt Varner:
Julie Bragli Eckhardt
+47 922 00 156
julie.eckhardt@varner.com
Om Varner-Gruppen
Følg pressemeldinger fra Varner-Gruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Varner-Gruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.