Kraftig vekst for TV 2 Nyhetskanalen

De siste årene har TV 2 Nyhetskanalen vokst jevnt fra en andel på 2,6 prosent i 2014 og til 2,9 prosent i 2017. I fjor tok kanalen et kraftig byks og fikk en markedsandel på hele 3,7 prosent. Kanalen passerte dermed MAX og er nesten like stor som TV3. TV 2 Nyhetskanalen vokser også i den kommersielle målgruppen 20-49 år.
- Veksten for TV 2 Nyhetskanalen er fantastisk. All heder og ære til alle som jobber med nyheter i TV 2. Dette er en kraftig vitamininnsprøytning inn i det nye året, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.
TV 2s hovedkanal økte i 2018 og fikk en andel på 19,1 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en vekst på 0,2 prosentpoeng.
- TV 2 hadde et sterkt 2017, og vi klarer å holde nivået i 2018 med en marginal oppgang blant alle TV-seerne. Det er vi selvsagt godt fornøyde med sett i lys av OL på Discovery og en desember uten håndball-mesterskap på TV 2. Samtidig som vi holder oss på et høyt og stabilt nivå på lineær-TV, ser vi også en formidabel utvikling for TV 2 Sumo i 2018. Vi har klart å få høy seing på programsatsingene her, og det er svært gledelig å se at vi finner igjen de yngre seere på TV 2 Sumo, sier Trygve Rønningen.
TV 2-andelene for 2018:
Aldersgruppen 10-79 år:
TV 2: 19,1 prosent (+ 0,2pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 3,7 prosent (+ 0,8pp)
TV 2 Zebra: 1,6 prosent (- 0,4pp)
TV 2 Livsstil: 1,0 prosent (- 0,4pp)
TV 2 Humor: 0,6 prosent (-0,1pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,7 prosent (- 0,3pp)
TV 2 Sport 1: 0,1 prosent
TV 2 Sport 2: 0,2 prosent
TV 2 Sport Premium1: 0,7 prosent (- 0,1pp)
TV 2 reklame-TV: 27,4 prosent (+- 0pp)
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 19,9 prosent (- 0,2pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,5 prosent (+0,4pp)
TV 2 Zebra: 2,1 prosent (- 0,5pp)
TV 2 Livsstil: 1,6 prosent (-0,5pp)
TV 2 Humor: 1,1 prosent (- 0,5pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,5 prosent (-0,2pp)
TV 2 Sport 1: 0,1 prosent
TV 2 Sport 2: 0,2 prosent
TV 2 Sport Premium1: 1 prosent (- 0,4pp)
TV 2 reklame-TV: 29,1 prosent (- 1,5pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202524.4.2025 13:54:32 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens store festkveld i Grieghallen i Bergen fredag 9. mai.
TV 2 med hele 38 Gullruten-nominasjoner10.4.2025 14:23:06 CEST | Pressemelding
22 nominasjoner til Gullruten og 16 nominasjoner til Gullrutens fagpris gir et av de beste Gullruten-årene for TV 2 noensinne.
Desta Marie Beeder er årets Gullruten-programleder10.4.2025 09:52:12 CEST | Pressemelding
– En drøm som går i oppfyllelse, sier Desta Marie Beeder om jobben med å lede tv-bransjens store festkveld på TV 2 9. mai.
Her er årets deltakere i «Sommerhytta»8.4.2025 10:32:10 CEST | Pressemelding
En ny sesong av TV 2-suksessen «Sommerhytta» er snart i gang. Her er de fire deltakerparene som skal konkurrere om å vinne sin sommerhytte.
TV 2 tildelt den prestisjetunge SKUP-prisen for «Russerhyttene»6.4.2025 12:02:02 CEST | Pressemelding
TV 2 mottok SKUP-prisen, Norges fremste utmerkelse for undersøkende journalistikk, under SKUP-konferansen i Tønsberg lørdag kveld. TV 2 vant prisen for avsløringsprosjektet «Russerhyttene», i hard konkurranse med 47 andre sterke bidrag fra redaksjoner over hele landet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom