Posten Norge

Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad

Del
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.

 Det er motivet på frimerket Posten gir ut for å markere at 2019 er året da Oslo er europeisk miljøhovedstad. «The blue and the green and the city in between» er valgt som slagord for året – og det gjenspeiler seg i frimerkemotivet, som er designet av Kristin Granli.

- Hvilket vakkert frimerke! Det viser tanken bak Oslo som europeisk miljøhovedstad – og forteller mye om våre ambisjoner, sa ordfører Marianne Borgen da hun avduket frimerket.

Samtidig fikk hun overrakt en bunke postkort tegnet av elever   klasse 5C på Ila skole – og fraktet til Rådhuset i et av Postens nullutslippskjøretøy. Barna hadde gode tanker om hvordan Oslo skal bli en god miljøhovedstad – og ordføreren lovet å lese forslagene  nøye.

- Posten har ambisiøse miljømål – og det er ikke minst viktig i Oslo. Vi ønsker å bidra til å skape en bedre og mer miljøvennlig by – og gjennomfører en rekke tiltak for at vår virksomhet skal bli klimanøytral. Derfor er dette frimerket spesielt for oss, og vi gleder oss til å være samarbeidsparter for kommunen i miljøhovedstadsåret 2019, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten.

Frimerket gis ut 4. januar, som er åpningsdagen for Oslo som europeisk miljøhovedstad. Hele åpningshelgen vil Posten ha et minipostkontor på SALT på Langkaia – der det også skal skje en rekke andre aktiviteter. Her kan alle tegne eller skrive sin egen miljøhilsen – og få et gratis frimerke for å sende den til den de selv ønsker.

Frimerket har verdi 23 kroner – for vanlige brev i Norge mellom 21 og 50 gram.

Se og last ned video om postkortene fra Ila skole her.

Kontakter

Bilder

Om Posten Norge

Posten Norge
Posten Norge
Biskop Gunnerusgate 14
0185 Oslo

22 03 00 00http://www.postennorge.no

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye