DXC Technology utvider sitt ServiceNow-tilbud med oppkjøp av TESM og BusinessNow
DXC har kjøpt TESM en internasjonal end-to-end ServiceNow-partner basert i Storbritannia. Samtidig kjøper de opp BusinessNow som er den største uavhengige ServiceNow-partneren i Norden. Kjøpet av TESM og BusinessNow gjenspeiler DXC sine ambisjoner innenfor det stadig voksende markedet for ServiceNow og software-as-service (SaaS). DXC ønsker med oppkjøpet å bygge videre på den rekkevidden, bransjeerfaringen og ferdighetsporteføljen som er nødvendig for å være markedsledende på SaaS.
Større bedrifter søker i økende grad å etablere bedre, raskere og mer effektive arbeidsmetoder. Dette gjør de for å kunne sørge for både kunders og medarbeideres tilfredshet, samtidig som man oppnår lavere driftskostnader. I samarbeid leverer DXC og ServiceNow en rekke skybaserte løsninger som går ut over bare IT-serviceadministrasjon (ITSM) til å også omfatte risiko, etterlevelse og ivaretagelse av humankapital.
Samtidig som oppkjøpet styrker DXCs posisjon som en ledende ServiceNow-innovatør, vil dagens oppkjøp øke evnen DXC har til å tilby kunder i et voksende antall nøkkelsektorer et utvidet utvalg av skybaserte løsninger. Disse løsningene vil kunne forbedre serviceadministrasjon på tvers av virksomheten.
"Oppkjøpet av TESM og BusinessNow tilfører et unikt sett av dyktige mennesker, IP og tilpassede tilbud til i DXC. Det gjør enterprise-kunder i stand til å utnytte ServiceNow-plattformen som grunnlag for virksomhetsomfattende digital transformasjon, sier Dan Stoks, visepresident for det global ServiceNow tjenesten for DXC-teknologi. "Den kulturelle matchen, vår felles visjon og evner innenfor ServiceNow-plattformen vil i stor grad forbedre vår evne til å takle et raskt voksende kundebehov i Europa, Storbritannia og hele verden."
Digital verdi til kunder i finans- og helsesktoren
TESM ble startet i 2013 av et team med svært solid industri- og teknologierfaring for å gi en praktisk tilnærming til leveransen av serviceforvaltningsprosjekter, løsninger og tjenester. Som en ny tilrettelegger av ServiceNow med lang erfaring innen sky- og serviceautomatisering, har TESM en voksende kundebase som inkluderer fire av verdens topp 20 banker. Disse kundene støttes av mer enn 200 ServiceNow-eksperter med 88 sertifiseringer.
TESM gruppen består av ServiceNow eksperter i ITSM, IT Operations Management (ITOM), Security Operations, Governance, Risk & Compliance (GRC) og HR Service Delivery. Disse tilbyr implementering, analyse, rådgivning og administrative tjenester. TESM har hovedkontor i London, og kontorer i New York, Dublin, Holland, Sydney og Frankfurt.
«TESM har opplevd rask vekst ved hjelp av et godt omdømme og kundehenvisninger" sier Patrick O'Connor, administrerende direktør og grunnlegger av TESM. "I dag er en rekke av de største tilbyderne av finansielle tjenester, samt store farmasøytiske selskapene langsiktige TESM kunder. Vi har investert betydelige mengder i FoU for å akselerere våre kunders implementeringav ServiceNow nå som så mange kunder gjennomgår det digitale skiftet. Vi er glade for å bli en del av DXC Technology, og å utnytte selskapets merkevare, global tilstedeværelse og skala for å øke vår virksomhet og verdi til kunder.»
Utvider sin ekspertise og skaper globale muligheter
BusinessNow, grunnlagt i 2014, er den ledende eksperten på ServiceNow-rådgivning, gjennomføring og opplæring. I tillegg er BusinessNow den raskest voksende dedikerte ServiceNow gullpartneren i Norden. Gjennom sine ansatte har BusinessNow 98 sertifiseringer og har levert over 500 prosjekter for en klientbase på over 100 i Europa. Med kompetanse innen bedriftsrådgivning, produktutvikling, fleksibel gjennomføring og talenthåndtering, vil BusinessNow gi ytterligere erfaring, dybde og dyktighet til DXCs ServiceNow-tilbud og kundebase over hele Europa.
«Vi har bygget BusinessNow med strategisk og dedikert fokus på ServiceNow-ferdigheter, ledelseskapasitet innen konsultering, talentutvikling, kundeinnovasjon og automatisering" sier Bo Wilchen-Pedersen, CEO, BusinessNow. «Når vi blir en del av DXC Technology vil vårt fokus of fundament bli enda sterkere, samtidig som vi får global tilstedeværelse og kunnskap om produktutvikling og innovasjon. Vi tror at vi har sikret en best mulig fremtid for både våre kunder og ansatte.»
DXC Technology sitt ServiceNow tilbud
DXC er en ServiceNow global strategisk partner, og har vært ledende i ServiceNow-økosystemet i mer enn 12 år. DXC har i tillegg over 20 års Enterprise Service Management erfaring. Med ekspertise innen rådgivning, leveranse og administrasjon av ServiceNow-løsninger, tilbyr DXC en omfattende portefølje av tjenester som gjør at kundene kan utnytte hele potensialet i ServiceNow-plattformen og vokse utover serviceadministrasjonen for å tilby topp kvalitet gjennom hele virksomheten. I tillegg til å være en global strategisk partner, er DXC gullpartner innenfor både salg og service innenfor ServiceNow-økosystemet.
DXC utvidet sitt globale ServiceNow tilbud ved å anskaffe Fruition Partners i 2015. DXC har over 700 ansatte dedikert til ServiceNow og har gjennomført over 3 300 vellykkede implementeringer. Vår praksis styrer også over 300+ ServiceNow-forekomster direkte for kunder, som hjelper dem med ServiceNow-oppgraderinger. DXCs globale leveringsfunksjon utnytter en ServiceNow-drevet leverings- og automatiseringsplattform for våre administrerte tjenester.
# # #
Om DXC Technology
DXC Technology er verdens ledende uavhengige, end-to-end IT-serviceselskap, og har nesten 6000 private og offentlige kunder fra en rekke bransjer i 70 land. Selskapets teknologiske uavhengighet, globale talent og omfattende partnernettverk leverer transformative digitale tilbud og løsninger som hjelper kundene utnytte innovasjonskraft og forandring. For mer informasjon, besøk dxc.technology.
Om TESM
TESM er et London-basert selskap med 8 kontorer i 6 land, som tilbyr globale tjenester til sine kunder. Dette inkluderer ledende organisasjoner med solid erfaring i finansielle tjenester. TESM ble grunnlagt i 2013 og har vokst gjennom et sterkt rykte og har i dag noen av verdens største finansielle tjenestetilbydere og farmasøytiske selskaper som langsiktige kunder. Ler mer om TESM .
Om BusinessNow
BusinessNow er den ledende eksperten i Norden for ServiceNow rådgivning, innfasing og opplæring. Med spesialisert kunnskap innen serviceautomatisering er BusinessNow den raskest voksende, dedikerte ServiceNow partneren i Norden. BusinessNow har hjulpet mer enn 100 kunder til suksess og har levert over 500 prosjekter. Teamet har kompetanse innen ledelsesrådgivning, produktutvikling, fleksibel gjennomføring og talenthåndtering. Se BusinessNow.
Kontaktpersoner:
- Catherine Ehrnford, Kommunikasjon, Nord og Sentral-Europa, +46 768 860060, cehrnford@dxc.com
Nøkkelord
Kontakter
Catherine Ehrnford, Kommunikasjon,
Nord og Sentral-Europa
+46 768 860060
cehrnford@dxc.com
Om DXC Technology
DXC Technology er verdens ledende uavhengige, end-to-end IT-serviceselskap, og har nesten 6000 private og offentlige kunder fra en rekke bransjer i 70 land. Selskapets teknologiske uavhengighet, globale talent og omfattende partnernettverk leverer transformative digitale tilbud og løsninger som hjelper kundene utnytte innovasjonskraften til å trives på forandring. For mer informasjon besøk dxc.technology .
Følg pressemeldinger fra DXC Technology
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DXC Technology på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.