Story House Egmont

Lunch-bladet leses av 251 000!

Del
Tegneseriebladet Lunch øker med hele 13 prosent og har 251 000 lesere per utgave i følge Mediebedriftenes Landsforening.

- Dette er veldig hyggelig. Det viser at vi gjør mye riktig med bladet og serien, sier serieskaperen av Lunch, Børge Lund.

I fjor var lesertallene til Lunch på 223 000. Foruten hovedserien Lunch er bladet fullt av frekke biserier, samt faste artikler fra Mediehuset 5080, Filter og selveste Tegnehanne.

- Vårt mål er å gi landets mange arbeidstakere den ultimate guiden, spekket med råd de selvsagt ikke visste de trengte, for å overleve i det moderne arbeidslivet, sier redaktør Tonje Tornes.

Hun forteller at tegneserien Lunch har fans både blant lærere og taxi-sjåfører til næringslivstopper og politikere.

– De tror alle at Børge Lund har vært tilstede som en spion på akkurat deres arbeidsplass. For hvordan kan han ellers ta deres arbeidssituasjon så på kornet? Akkurat dette sier noe litt urovekkende om norsk arbeidsliv, men heldigvis for oss – også noe litt latterlig, sier Tornes.

Hva jobber Kjell med?

Det er en godt bevart hemmelighet hva Kjell og resten av gjengen i Lunch egentlig jobber med. Og spørsmålet er om Børge Lund har tenkt å røpe det snart?

– I begynnelsen visste jeg ikke selv hva Kjell jobbet med, og jeg var litt stresset over det, men så lot jeg ting rulle og gå uten at jeg avslørte det. Nå vet jeg fortsatt ikke hva han jobber med, men det er tydelig at alle kan relatere seg til det å jobbe på et prosjekt, alle må gjennom de samme fasene, og du møter den samme motstanden og de samme katastrofene, forklarer Børge Lund.

Pondus på fjerdeplass
Lunch-bladet kommer ut ti ganger i året og har inneværende år lekt med temaer som Trump, valget, lærere, skisporten, media og biler.

– Nummeret som er ute nå har jakt og fiske som tema, og da fikk vi en leder skrevet av en skikkelig leder, nemlig Johan H. Andresen, sier Tornes.

Andre tegneserieblader fra Egmont går også fram i dagens lesertall. Pondus øker fra 455 000 lesere til 457 000 og legger seg fint på en fjerdeplass over de mest leste magasinene i Norge. Mens humorbladet Billy øker fra 110 000 lesere til 115 000.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Lunch-bladet var for andre gang nominert til Årets magasin under mediedagene i Bergen: Dette nummerets gjesteredaktør Johan H. Andresen, redaktør Tonje Tornes og serieskaper Børge Lund var sammen under utdelingen av prisen. Foto: Espen Asheim
Lunch-bladet var for andre gang nominert til Årets magasin under mediedagene i Bergen: Dette nummerets gjesteredaktør Johan H. Andresen, redaktør Tonje Tornes og serieskaper Børge Lund var sammen under utdelingen av prisen. Foto: Espen Asheim
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye