Story House Egmont

Egmont med storsatsning på nytt influencerbyrå – lanserer Egmont PEOPLE

Del
Egmont Publishing topper laget når de nå etablerer nytt byrå med ambisjon om å sette nye standarder for profilmarkedsføring i Norge.
Fra venstre: Leder kommersiell rådgivning Lise Lillevold, Kreativ leder Karine Thyness, Byråleder Dorota Grabowska, Operativ leder Anette Aas Johansen. Foto: Nadia Frantsen
Fra venstre: Leder kommersiell rådgivning Lise Lillevold, Kreativ leder Karine Thyness, Byråleder Dorota Grabowska, Operativ leder Anette Aas Johansen. Foto: Nadia Frantsen

- Vi skal skape konsepter og kommersielt innhold på målgruppenes premisser, fortalt av sterke profiler som engasjerer sitt publikum. På den måten vil vi skape verdier både for forbrukere, influencere og merkevarer/markedsførere, sier Dorota Grabowska som nå går fra å lede Innsiktsavdelingen i Egmont Publishing til å være byråleder for Egmont PEOPLE.

Det er under et år siden Egmont lanserte det digitale konseptet De Nye, som sprang ut av den tradisjonsrike printmerkevaren Det Nye, rettet mot unge kvinner. Etter en fantastisk mottagelse i markedet, vil Egmont nå jobbe etter samme modell med flere målgrupper:

- Med etableringen av Egmont PEOPLE øker vi kapasiteten slik at vi kan nå alle målgrupper, og kan bistå kunden i alle ledd fra salg, digital rådgivning, produksjon og distribusjon. Dette er en fremtidsrettet, målrettet og målbar måte for morgendagens markedsførere å nå ut til sitt publikum på, sier Grabowska.

Karine Thyness har forlatt redaktørstolen i Det Nye etter 3 år, og blir kreativ leder i det nye byrået:

- Vi kobler merkevarer sammen med riktig influencer og utvikler innhold for alle formater og kanaler. PEOPLE skal sette standarden for profilmarkedsføring med innhold som blir lagt merke til, fortalt av sterke stemmer og med smarte fortellergrep. Vi rigger opp et superfleksibelt produksjonsmiljø som kan svare lynraskt på kundene og publikums signaler, forklarer hun.

Denne tilnærmingen til influencer marketing mener Grabowska er ny og dessuten mer innsiktsbasert:

- Kunnskapen og innsikten om målgruppene er gullet vårt, og gir det beste grunnlaget for suksess for våre kunder.I tillegg til målgruppekunnskap og sterke stemmer gjennom våre digitale profiler som Funkygine og Kristine Ullebø, har vi en x-faktor i Egmonts merkevarer: Norges lengste erfaring med historiefortelling, sier Dorota Grabowska.

Det nye byrået består av:
Dorota Grabowska, Byråleder
Karine Thyness, Kreativ leder
Anette Aas Johansen, Operativ Leder
Lise Lillevold, Leder kommersiell rådgivning
Elisabeth Johnsrud, Rådgiver
Henriette Holtvedt, Rådgiver
Susanne Kjellhov, Kampanjeleder
Marthe Korsbrekke, Dig Markedsfører
Terje Mollestad, Økonomisjef

Utvalgte samarbeidspartnere:
Telenor Yng, Max Factor, Kari Traa, Puma, Ving, Bayer/Canesten, Poppa/Sørlandschips, Elkjøp, Biotherm, Q-meieriene, Glitter og Orkla/Dr Greve.

Kontakt:
Dorota Grabowska, byråleder Egmont PEOPLE, 992 69 621 Karine Thyness, kreativ leder, 991 68 140
Annette Aas Johansen, operativ leder, 952 03 422
Lise Lillevold , leder kommersiell rådgivning: 913 92 841

Generelt om profil/influencer marketing:
Personlige stemmer i sosiale medier har en sentral posisjon i formidling av ulike budskap, i kampanjer og som brands sin stemme og ansikt utad. Det oppfattes som mer troverdig når historien kommer fra en du følger enn fra brands/annonsører.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Fra venstre: Leder kommersiell rådgivning Lise Lillevold, Kreativ leder Karine Thyness, Byråleder Dorota Grabowska, Operativ leder Anette Aas Johansen. Foto: Nadia Frantsen
Fra venstre: Leder kommersiell rådgivning Lise Lillevold, Kreativ leder Karine Thyness, Byråleder Dorota Grabowska, Operativ leder Anette Aas Johansen. Foto: Nadia Frantsen
Last ned bilde
Bak fra venstre: Henriette Holtvedt, Lise Lillevold, Karine Thyness, Susanne Kjellhov, Terje Mollestad. Foran fra venstre: Anette Aas Johansen, Elisabeth Johnsrud, Dorota Grabowska.
Bak fra venstre: Henriette Holtvedt, Lise Lillevold, Karine Thyness, Susanne Kjellhov, Terje Mollestad. Foran fra venstre: Anette Aas Johansen, Elisabeth Johnsrud, Dorota Grabowska.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye