Egmont med storsatsning på nytt influencerbyrå – lanserer Egmont PEOPLE

- Vi skal skape konsepter og kommersielt innhold på målgruppenes premisser, fortalt av sterke profiler som engasjerer sitt publikum. På den måten vil vi skape verdier både for forbrukere, influencere og merkevarer/markedsførere, sier Dorota Grabowska som nå går fra å lede Innsiktsavdelingen i Egmont Publishing til å være byråleder for Egmont PEOPLE.
Det er under et år siden Egmont lanserte det digitale konseptet De Nye, som sprang ut av den tradisjonsrike printmerkevaren Det Nye, rettet mot unge kvinner. Etter en fantastisk mottagelse i markedet, vil Egmont nå jobbe etter samme modell med flere målgrupper:
- Med etableringen av Egmont PEOPLE øker vi kapasiteten slik at vi kan nå alle målgrupper, og kan bistå kunden i alle ledd fra salg, digital rådgivning, produksjon og distribusjon. Dette er en fremtidsrettet, målrettet og målbar måte for morgendagens markedsførere å nå ut til sitt publikum på, sier Grabowska.
Karine Thyness har forlatt redaktørstolen i Det Nye etter 3 år, og blir kreativ leder i det nye byrået:
- Vi kobler merkevarer sammen med riktig influencer og utvikler innhold for alle formater og kanaler. PEOPLE skal sette standarden for profilmarkedsføring med innhold som blir lagt merke til, fortalt av sterke stemmer og med smarte fortellergrep. Vi rigger opp et superfleksibelt produksjonsmiljø som kan svare lynraskt på kundene og publikums signaler, forklarer hun.
Denne tilnærmingen til influencer marketing mener Grabowska er ny og dessuten mer innsiktsbasert:
- Kunnskapen og innsikten om målgruppene er gullet vårt, og gir det beste grunnlaget for suksess for våre kunder.I tillegg til målgruppekunnskap og sterke stemmer gjennom våre digitale profiler som Funkygine og Kristine Ullebø, har vi en x-faktor i Egmonts merkevarer: Norges lengste erfaring med historiefortelling, sier Dorota Grabowska.
Det nye byrået består av:
Dorota Grabowska, Byråleder
Karine Thyness, Kreativ leder
Anette Aas Johansen, Operativ Leder
Lise Lillevold, Leder kommersiell rådgivning
Elisabeth Johnsrud, Rådgiver
Henriette Holtvedt, Rådgiver
Susanne Kjellhov, Kampanjeleder
Marthe Korsbrekke, Dig Markedsfører
Terje Mollestad, Økonomisjef
Utvalgte samarbeidspartnere:
Telenor Yng, Max Factor, Kari Traa, Puma, Ving, Bayer/Canesten, Poppa/Sørlandschips, Elkjøp, Biotherm, Q-meieriene, Glitter og Orkla/Dr Greve.
Kontakt:
Dorota Grabowska, byråleder Egmont PEOPLE, 992 69 621 Karine Thyness, kreativ leder, 991 68 140
Annette Aas Johansen, operativ leder, 952 03 422
Lise Lillevold , leder kommersiell rådgivning: 913 92 841
Generelt om profil/influencer marketing:
Personlige stemmer i sosiale medier har en sentral posisjon i formidling av ulike budskap, i kampanjer og som brands sin stemme og ansikt utad. Det oppfattes som mer troverdig når historien kommer fra en du følger enn fra brands/annonsører.
Nøkkelord
Kontakter
Tonje TornesPressekontakt
Tegneserier og barnebøker
Ann-Elise ErtesvågProsjektsjef
ann-elise.ertesvag@egmont.comBilder


Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom