Knallsterk start for Farmen på TV 2

Premieren av Farmen, som for første gang startet på en tirsdag, ble fulgt av 650.000 seere på TV 2. Det ga årets Farmen-premiere en andel på 52,6% i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 50,7 prosent i andel blant alle TV-seerne.
På det meste fulgte 682.000 seere sendingen i går kveld.
Fjorårets premiere ble sett av 678.000 seere (andel 49,6% i P20-49 og 46% i P12+)
- Da er høsten på gang for alvor på TV 2, og Farmen leverer igjen med vanvittige 50 prosent i andel og seertall helt på nivå med fjoråret. Årets sesong er full av sterke profiler, og vi kan love mange spennende overraskelser i ukene som kommer. Årets Farmen blir også en storsatsing på TV 2 Sumo, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.
Tirsdag kveld ble også den siste episoden av «Hvem drepte Birgitte?» sendt på TV 2. Selv med ekstra sen sendetid var det 335.000 seere som så den siste episoden. Så langt har over 620.000 seere i snitt sett hele serien på TV 2, enten direkte, via opptak, reprise eller på TV 2 Sumo (Total screen rating).
- Vi er særdeles godt fornøyd med vår aller første true crime-serie, som virkelig har fenget seerne denne høsten. Vi opplever at serien har gitt seerne en ny innsikt i en av de mest omtalte kriminalsakene i nyere norsk historie, forteller Jarle Nakken.
Tirsdag ble en sterk dag for TV 2 hvor hovedkanalen fikk en dagsandel på hele 28,3 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dette er en oppgang på hele 8 prosentpoeng fra sist tirsdag.
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder

Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Her er deltakerne i høstens sesong av «Forræder»9.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Den femte sesongen av underholdningssuksessen «Forræder» får premiere denne høsten. 23 nye deltakere skal sjekke inn på Midtåsen i Sandefjord og spille et krevende sosialt spill - ledet av spillmester Mads Hansen.
Her skal «Vokteren» spilles inn5.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Den majestetiske fjelltoppen Kolåstinden (1432 moh.), også kalt «kongen av Sunnmørsalpene», er målet for deltakerne i sesong 2 av «Vokteren».
12 nye elever er klare for «Kokkeskolen»26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Det forventes et høyt nivå når tolv nye elever starter et nytt semester på «Kokkeskolen med Truls og Hellstrøm». Anne Lindmo, Terje Sporsem, Thomas Numme, Benedicte Adrian og Cecilie Skog er blant de nye elevene som skal imponere i den tredje sesongen - som får premiere på TV 2 denne høsten.
Katrine Moholt blir programleder for ny sesong av «Sommerhytta»22.5.2025 14:00:00 CEST | Pressemelding
TV 2s populære oppussingskonkurranse «Sommerhytta» er i gang med innspilling av sin tiende sesong – og denne gangen ledes programmet av Katrine Moholt. Den nye sesongen spilles inn i idylliske omgivelser i Tvedestrand.
«Hver gang vi møtes» flytter til Hadeland14.5.2025 14:30:00 CEST | Pressemelding
«Hver gang vi møtes» flytter til idylliske Hadeland. Neste sesong vil spilles inn på Thorbjørnrud Hotel på Jevnaker.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom