
Digital løsning gjør dugnaden enklere

Utfordringen ligger i logistikken
Stadig flere idrettslag ønsker seg en sunnere idrettskiosk. Vi ønsker at aktive barn og unge skal ha muligheten til å velge riktig påfyll når de er på cup eller trening. Dette er det egentlig bred enighet om, men det har vist seg vanskelig å gjennomføre i praksis.
– Vi ser at de fleste idrettskiosker drives på dugnad. Arbeidslister, oppskrifter og menyer til idrettskiosken bli ofte distribuert mellom foreldre som stensiler og excelark på print. Endringer tar derfor lang tid, eller forsvinner på veien. Vi ønsker å bidra til å gjøre dette enklere for alle ildsjeler der ute, forteller Ann-Kristin Syversen, sponsorsjef i TINE
TINE lanserte i 2017 konseptet Smart Idrettsmat som skal gjøre det enklere å drive idrettskiosk og bestille inn mat til arrangementer, samt å inspirere til å servere mer variert mat i idrettskiosken.
– Smart Idrettsmat tilbudet ble tatt veldig godt imot av idrettslagene og inntjeningen økte for de som innførte dette, men vi oppdaget at det var en del utfordringer når det kom til logistikken på dugnadssiden. Derfor bestemte vi oss for å løse denne utfordringen både for klubbene, men også for foreldrene, og det er bakgrunnen for utviklingen av Smart planlegger. Det er et fleksibelt organiseringsverktøy for nett og mobil, for enklere å organisere arrangementet og dugnader, avslutter Syversen.
Smart og gratis
– Dugnad utgjør en svært viktig ressurs for idrettslagene våre, og er helt avgjørende for at medlemmene skal kunne få et aktivitetstilbud. Dugnadsånden er viktig å ta vare på fordi den gir følelse av samhold og bidrar til idrettslagets aktiviteter. Vi heier på alle tiltak som kan frigjøre tid på organiseringen, som kan bidra til både økt inntjening for klubbene, gi et mer variert utvalg i kioskene og som i tillegg er gratis. TINE Smart Planlegger er et eksempel på det, sier idrettspresident Tom Tvedt.
Smart Planleggeren finner du ved å gå inn på www.smartplanlegger.no
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon ta kontakt med:
TINE SA ved prosjektleder Nina Elvestad på tlf. 988 69 987
Eller TINE pressevakt på tlf. 482 30 994
Bilder
Lenker
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.