Ving gjennomfører sin største varemerkesatsning noensinne
Også konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels vil bli forandret.
– Dette er trolig den største merkevareendringen i Norge i år, kanskje i hele Norden. Vi gjør denne endringen for å forenkle og bli mer synlige for våre kunder i hele reisehjulet, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving. Forandringen innebærer dessuten at vi tydeliggjør hva som skiller oss fra konkurrentene, som våre unike konsepthotell Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels. De får også hjertet som felles symbol.
De beste ukene i året
Med hjertet som felles identitet innen Thomas Cook i Norden får Ving et enda tettere samarbeid med sine nordiske søsterselskap. Til sammen flyr selskapene 1.5 millioner gjester årlig til reisemål over hele verden.
– For våre kunder er ferier en stor investering og vårt mål er at vi skal gi våre gjester de beste ukene i året når de reiser med oss. Vår suksessfaktor har alltid vært at vi skal ha hjertet med oss i alt vi gjør, sier Fossum.
– Det nye symbolet går under navnet ”The Sunny Heart”. Vi synes det kommuniserer godt hva vi står for – omtanke, kvalitet, trygghet og nytenking, fortsetter Fossum.
Felles identitet
For kunder som har reist med Thomas Cook i Norden har det ikke vært så tydelig at de ulike varemerkene har tilhørt samme familie. Fra 19. desember vil derfor selskapene fremstå med en ny felles identitet. Dette er et viktig steg og kommer som en naturlig konsekvens av de siste årenes endringer.
– Hjertet er en garanti for at vi gjør vårt ytterste for at våre kunder skal få en bra ferie. De kommer til å merke at vi tar hånd om dem i alle ledd, fra de bestiller reisen på nettet, til de flyr med vårt flyselskap, treffer personalet på reisemålet og bor på våre hotell, sier Fossum.
Beste resultat noensinne
Nylig gikk Ving og Thomas Cook Northern Europe ut med sitt nest beste årsregnskap noensinne – på over en milliard kroner. Fremgangen skyldes at Ving og Thomas Cook Northern Europe i mange år har satset på reisemål som mange vil reise til og produkter som ingen andre har, slik som konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.
I Thomas Cook Northern Europe inngår reisearrangørene i Norge, Sverige, Danmark og Finland, flyselskapet Thomas Cook Airlines Scandinavia og hotellkjedene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.
For mer informasjon kontakt:
Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør.
Telefon: 23 15 58 89/928 99 729
E-post: tonje.fossum@ving.no
Bilder


Om Ving Norge
Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice
Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank
Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen: +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no
Følg pressemeldinger fra Ving Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ving Norge
Nordic Leisure Travel Groups klimamål validert av Science Based Targets Initiative6.5.2025 14:59:21 CEST | Pressemelding
Vings morselskap, Nordic Leisure Travel Group, har nådd en viktig milepæl i sitt bærekraftsarbeid. Reisekonsernets klimamål har blitt validert av Science Based Targets Initiative (SBTi), en uavhengig instans som bekrefter at målene er i tråd med Parisavtalens ambisjon om å begrense den globale oppvarmingen til under 1,5 grader sammenlignet med førindustriell tid. Selskapet fokuserer særlig på to hovedområder - fly og hotell, som står for de største utslippene.
Nordic Leisure Travel Group innleder strategisk samarbeid med PREMIA Properties2.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
PREMIA Properties REIC og Nordic Leisure Travel Group (NLTG) har den 31. juli 2024 undertegnet en avtale der PREMIA vil overta hotellanleggene hvor NLTGs populære familieanlegg "Sunwing Kallithea Beach" på Rhodos samt "Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club" ("O.B.C.") på Kreta ligger. Kjøpesummen for transaksjonen er €112 500 000.
Rekordsalg for Vings fotballturer til Premier League til tross for Fotball-EM3.7.2024 15:32:40 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjærlighet til Premier League er sterkere enn noensinne. Selv midt under Fotball-EM retter rekordmange nordmenn fokus mot sine engelske favorittlag.
Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding
Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.
5 reisetrender du bør vite om i 202410.1.2024 12:18:35 CET | Pressemelding
Reiser med storfamilien, utenlandsfeiringer, alenereiser og reisemål-dupes er blant årets store reisetrender, melder Ving.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom