Ving Norge

Ving gjennomfører sin største varemerkesatsning noensinne

Del
19. desember bytter Norges største reisearrangør Ving utseende. Sammen med sine nordiske søsterselskap Ving i Sverige, Spies i Danmark og Tjæreborg i Finland gjennomføres den største varemerkeforandringen i selskapets historie. Det nye felles symbolet er et hjerte.

Også konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels vil bli forandret.

– Dette er trolig den største merkevareendringen i Norge i år, kanskje i hele Norden. Vi gjør denne endringen for å forenkle og bli mer synlige for våre kunder i hele reisehjulet, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving. Forandringen innebærer dessuten at vi tydeliggjør hva som skiller oss fra konkurrentene, som våre unike konsepthotell Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels. De får også hjertet som felles symbol.

De beste ukene i året

Med hjertet som felles identitet innen Thomas Cook i Norden får Ving et enda tettere samarbeid med sine nordiske søsterselskap. Til sammen flyr selskapene 1.5 millioner gjester årlig til reisemål over hele verden.

– For våre kunder er ferier en stor investering og vårt mål er at vi skal gi våre gjester de beste ukene i året når de reiser med oss. Vår suksessfaktor har alltid vært at vi skal ha hjertet med oss i alt vi gjør, sier Fossum.

– Det nye symbolet går under navnet ”The Sunny Heart”. Vi synes det kommuniserer godt hva vi står for – omtanke, kvalitet, trygghet og nytenking, fortsetter Fossum.

Felles identitet

For kunder som har reist med Thomas Cook i Norden har det ikke vært så tydelig at de ulike varemerkene har tilhørt samme familie. Fra 19. desember vil derfor selskapene fremstå med en ny felles identitet. Dette er et viktig steg og kommer som en naturlig konsekvens av de siste årenes endringer.

– Hjertet er en garanti for at vi gjør vårt ytterste for at våre kunder skal få en bra ferie. De kommer til å merke at vi tar hånd om dem i alle ledd, fra de bestiller reisen på nettet, til de flyr med vårt flyselskap, treffer personalet på reisemålet og bor på våre hotell, sier Fossum.

Beste resultat noensinne

Nylig gikk Ving og Thomas Cook Northern Europe ut med sitt nest beste årsregnskap noensinne – på over en milliard kroner. Fremgangen skyldes at Ving og Thomas Cook Northern Europe i mange år har satset på reisemål som mange vil reise til og produkter som ingen andre har, slik som konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.

I Thomas Cook Northern Europe inngår reisearrangørene i Norge, Sverige, Danmark og Finland, flyselskapet Thomas Cook Airlines Scandinavia og hotellkjedene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.

 

For mer informasjon kontakt:
Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør.
Telefon: 23 15 58 89/928 99 729 
E-post: tonje.fossum@ving.no

Bilder

Vings nye symbol er et hjerte.
Vings nye symbol er et hjerte.
Last ned bilde
Å reise med Ving er å reise med hjertet.
Å reise med Ving er å reise med hjertet.
Last ned bilde

Om Ving Norge

Ving Norge
Ving Norge
Dronning Eufemiasgate 16
0191 Oslo

915 08 888http://www.ving.no

Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice


Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank

Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen:  +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Nordic Leisure Travel Groups klimamål validert av Science Based Targets Initiative6.5.2025 14:59:21 CEST | Pressemelding

Vings morselskap, Nordic Leisure Travel Group, har nådd en viktig milepæl i sitt bærekraftsarbeid. Reisekonsernets klimamål har blitt validert av Science Based Targets Initiative (SBTi), en uavhengig instans som bekrefter at målene er i tråd med Parisavtalens ambisjon om å begrense den globale oppvarmingen til under 1,5 grader sammenlignet med førindustriell tid. Selskapet fokuserer særlig på to hovedområder - fly og hotell, som står for de største utslippene.

Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding

Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye