Hkeem mimrer om barndommen

Etter en hektisk sommer med mange spillejobber, tar Hkeem ned tempoet med sin nye singel, “Gi det tid”, som handler om barndommen. De gode og vonde tidene.

"Gi det tid" handler om barndommen og fortiden min. Hvordan veien har vært fra der til nå. Hvordan jeg har kjempet meg gjennom vonde tider og hvordan ting kommer til å ordne seg uansett hva. Selv om jeg blir eldre og eldre, så vil jeg alltid savne barndommen og huske på hvorfor jeg er der jeg er nå, forteller Hkeem.

HØR “GI DET TID” HER

Unggutten fra Stovner har ikke ligget på latsiden i sommer. Hkeem har reist Norge rundt og spilt på blant annet Slottsfjell, Vinjerock og Ekstremsportveko i Voss.

2017 har var et magisk for unggutten fra Stovner, i Oslo. Etter kun å ha vært artist i ett år, satte Hkeem virkelig navnet sitt på kartet. Året startet med det som ble en av fjorårets aller største låter, "Fy faen". Hkeem fulgte opp med R&B-balladen "Urettferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. Deretter avsluttet han 2017 med festivalfavoritten, "En som meg", som danske Kaliffa også laget en remiks av.

Hkeem startet 2018 med det som kanskje er årets viktigste låt hittil, "Ghettoparasitt", hvor han tar et oppgjør mot alle fordommene han og veldig mange andre minoriteter møter i hverdagen. Han og kompisen Temur stakk også velfortjent av med prisen for "Årets låt" under Spellemann. Tidlig i sommer slapp han den sommerlige og romantiske singelen "Amor". Nå er han klar for å skru tempoet litt ned og mimre litt tilbake med “Gi det tid”. Hkeem har også bikket over 50 millioner streams på Spotify, siden debuten i 2017.

Photo: @last_abdi
Photo: @last_abdi

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li

Ny musikk fra Marstein, Alessandra, Pearl Jam, Chris Abolade, Ariana Grande samt duetter i Hver Gang Vi Møtes!16.2.2024 10:43:21 CET | Pressemelding

Bob Marley: One Love - Music Inspired By The Film Alessandra slipper splitter ny EP: Best Year Of My Life! Marstein holder hodet kaldt i “Matrisen” ALLE HATER CHRIS er et faktum Partygrass med Staysman og Børse Femti år etter ABBA sitt internasjonale gjennombrudd med “Waterloo” i Eurovision Song Contest, feirer Polar Music International denne milepælen. Det ikoniske albumet blir nå gjenutgitt som en half-speed mastered 45RPM 2LP vinyl, i tillegg til en samleboks i begrenset opplag, med de tre originale vinylsinglene fra 1974. I tillegg til dette, er det en unik 10-tommers vinylplate med “Waterloo” på fire forskjellige språk og en ny linje med jubileumsbekledning som tar oss rett tilbake til 70-tallet! I januar slapp Ariana Grande sin nye singel “yes, and?”. Dette var superstjernens første soloutgivelse siden positions fra 2020. Den nye singelen ble spilt inn i New York City og ble skrevet og produsert av Ariana Grande og de to kjente svenske produsentene og låtskriverene Max Martin og