
SkiStar AB: SkiStar tar steget mot nye forretningsområder og satser stor på e-handel innen fjellsport

Med 10 millioner besøk årlig på skistar.com og over en million aktive kundekontakter tar SkiStar nå steget mot nye forretningsområder. SkiStar velger å utvikle e-handel innen fjellsport med hovedfokus på alpin skikjøring, 100 prosent integrert i det eksisterende bookingsystemet på skistar.com. Skistarshop.com vil være en nettbutikk med markedets sterkeste varemerker. Lansering er planlagt til høsten 2014 og den kompletteres med eksisterende butikker og en flaggskip-butikk i Sälen.
SkiStars satsing er unik i sin sammenheng da ingen annen operatør innen reisebransjen har gjort dette tidligere. Gjennom en eksisterende relevant kundedatabase og allerede høye besøkstall på skistar.com har SkiStar gode forutsetninger for å bli en tung aktør på markedet. Integrering av salg av sportsartikler tilpasset fjellferien allerede i bestillingsprosessen gir merverdier, enkelhet og relevans for gjesten.
”Dette er en utvikling som vil forsterke SkiStars varemerke ytterligere og samtidig øke gjestenytten. Vi tar one stop shopping til neste nivå ved at gjesten kan legge til relevante produkter til fjellferien allerede i bestillingsøyeblikket. At e-handelen er 100 prosent integrert i bookingsystemet gir dessuten helt nye muligheter for våre gjester”, sier Mats Årjes, direktør SkiStar AB.
SkiStars nye forretningsutvikling innen e-handel med nettbutikk er koblet til begrepet fjellsport. Dette innebærer klær og utstyr tilpasset fjellmiljø, vinter som sommer, med hovedfokus på alpin skikjøring. Gjester som besøker skistar.com kan enkelt legge til de produkter de ønsker til sin bestilling. Bestillingen blir levert direkte til bestilt overnattingssted. En service og smidighet ytterst få kan matche. Gjesten kan også velge å hente ut sin bestilling i en av SkiStars drøyt tjuetalls butikker og skistarshoper på plass og på den måte få hjelp med for eksempel innstilling av bindinger. Selvsagt kan man også få sin bestilling levert til hjemmeadressen.
”Med 10 millioner besøk årlig på skistar.com og over en million aktive kundekontakter rett inn i målgruppen blir vår markedsføring meget kostnadseffektiv.”, sier Mathias Lindström, markeds- & salgsdirektør SkiStar AB.
SkiStar risikerer dermed ikke å bli rammet av store og til dels uventede kostnader for markedsføring. Et problem mange e-handelsforetak sliter med ettersom de må kjøpe trafikk til sine hjemmesider.
Som et ledd i en multikanalstrategi åpner SkiStar i tillegg en flaggskipbutikk på Sälfjällstorget i høst. Den vil komplettere allerede eksisterende butikker på SkiStars destinasjoner i Sverige og Norge.
”Vi skal finnes der våre gjester befinner seg. For å ha størst mulig nærvær i markedet jobber vi derfor parallelt online og offline”, fortsetter Lindström.
SkiStars nye satsing er tatt vel i mot i bransjen. De mest kjente varemerkene innen fjellbekledning har vist stor interesse og det er allerede innledet samarbeid.
”SkiStars satsing på e-handel innen fjellsport er en velkommen nyhet for bransjen. Deres tradisjon og kunnskap innen området sammen med en stor kundedatabase gir gode forutsetninger for suksess. Vi ser fram til å være en del av denne spennende utviklingen”, sier Stefan Engström, global brand director J. Lindeberg.
I forbindelse med utviklingen av skistarshop.com presenterer SkiStar et nytt lojalitetssystem gjennom MySkiStar. Gratistjenesten MySkiStar har på kort tid blitt veldig populær blant SkiStars gjester som nå få ta del i enda flere fordeler. Gjennom medlemskap i MySkiStar genererer nemlig samtlige innkjøp på skistar.com poeng, som i sin tur kan benyttes i skistarshop.com.
”Strategien med utviklingen av MySkiStar er at våre gjester skal premieres. Valget med å knytte lojalitetssystemet sammen med skistarshop.com vil defintivt komme gjestene til gode.”, sier Mathias Lindström.
SkiStars lange historie og kunnskap om fjellverdenen borger for kvalitet. Fjellsport er noe SkiStars medarbeidere lever med året rundt og målet er å bli markedsledende også innen dette området. Både i butikker og på plass på destinasjonene og via den integrerte netthandelen.
”Vi vil tilby markedets sterkeste varemerke innen fjellsport. Våre butikker har et godt rykte og vi kan skryte av fjellverdenens mest kunnskapsrike medarbeidere både innen bekledning og utstyr. Vi er eksperter på området og vareutvalget testes daglig i sitt rette element. Vi lever med fjellsport 365 dager i året, det er ikke en jobb det er en livsstil”, avslutter Lindström.
For mer informasjon:
Mathias Lindström, markeds- & salgsdirektør SkiStar AB
Mobil: +46 76-125 62 92
E-post: ml@skistar.com
Nøkkelord
Kontakter
Linda MorellPR-sjef SkiStar AB - PR och Kommunikation
Tel:+46 280 841 60linda.morell@skistar.comBilder





Om SkiStar
SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i to kjerneområder: Drift av skianlegg og eiendomsutvikling & eksplotering . SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.
Bilder og film i SkiStars presserom kan publiseres fritt i omtale av SkiStar, våre destinasjoner og produkter.
Følg pressemeldinger fra SkiStar
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SkiStar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra SkiStar
Fin vintersesong ga økte inntekter - stor optimisme foran kommende vinter3.10.2019 09:37:20 CEST | Pressemelding
Konsernsjef i SkiStar, Mats Årjes, gir følgende kommentar til årsrapporten: Vi har lagt bak oss ytterligere et bra år for virksomheten. Sammenliknet med foregående år er det verdt å understreke at fjoråret bød på fantastiske værforutsetninger, som medførte at vi økte antall skidager med hele 7,5 prosent. I lys av dette er vi meget fornøyd med årets resultat.
SkiStars vinternyheter: Ny overnatting nære bakken, enda bedre skikjøring og restauranttilbud12.9.2019 06:50:00 CEST | Pressemelding
Skisesongen nærmer seg og det skjer mye spennende på SkiStars destinasjoner. I Hemsedal åpner hotellet FYRI Resort of Hemsedal med fantastisk utsikt og beliggenhet, i tillegg til to nye bakker og en ny heis. I Trysil blir skikjøringen enda bedre med bredere bakker og mer effektiv snøproduksjon. Et annet høydepunkt er åpningen av Scandinavian Mountains Airport, flyplassen mellom Trysil og Sälen som åpner 22. desember. I Åre utvides den allerede sterke restaurantscenen, da flere populære «Stockholm-krogar» etablerer seg i byen.
SAS lanserer tre flyruter til Trysil og Sälen12.8.2019 09:27:18 CEST | Pressemelding
28. desember lander det første SAS-flyet fra London på nye Scandinavian Mountains Airport. I tillegg lanserer SAS flyruter til den nye flyplassen fra København og Aalborg. Både det danske og engelske markedet er i vekst og viktige for skiturismen i Trysil og Sälen.
Rekordresultat og stor optimisme foran neste vintersesong19.6.2019 08:55:02 CEST | Pressemelding
SkiStar legger fram det beste nimånedersresultatet i selskapets historie, og konsernsjef Mats Årjes konstaterer at det fortsatt er stor interesse for alpin skikjøring som feriealternativ.
Lanserer de første flyrutene til Trysil og Sälen22.5.2019 07:22:52 CEST | Pressemelding
Flyselskapet BRA vil fra vinteren av fly til Scandinavian Mountains Airport fra fem svenske byer, Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm og Växjö. Transfertiden fra den nye flyplassen til Norges og Sveriges største skisteder, Trysil og Sälen, er henholdsvis 40 og 10 minutter. Det er blant de korteste i verden.