
TINE fortsatt i omdømmetoppen

– Det er svært hyggelig at vi beholder den sterke plasseringen fra i fjor, også sett i lys et par krevende temaer for TINE det siste året. Vi takker for tilliten hos norske forbrukere, og vil rette en stor og varm takk til alle medarbeidere og melkeprodusenter som står på hver dag for å bringe mat bordet i norske hjem, sier direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar i TINE, Lars Galtung, og fortsetter:
– Et godt omdømme er et resultat av lagarbeid og at vi er bevisste hvilke ambassadører vi er for bedriften vi jobber for. Dette er et håndtrykk til alle laget på vårt - fra forbrukerne.
Nummer én på markedsføring og kommunikasjon
Bedriftene i undersøkelsen måles blant annet på totalinntrykk, miljøbevissthet og samfunnsansvar – og reklame og informasjon. TINE er nummer 1 i delmålingen på markedsføring og kommunikasjon og nummer 2 på samfunnsansvar.
– TINE jobber med historiefortelling i alle kanaler, og disse kommer fra en stor og spennende verdikjede. Vi jobber sammen med bøndene våre om dyrevelferd og dyrehelse, og vi jobber sammen med teknologimiljøer om innovative løsninger for å få ned ressursbruk og klimautslipp både i produksjons- og transportleddet. Ved siden av bærekrafttiltak, vil vår evne til å treffe forbrukertrender og innovasjoner på produktsiden, bli avgjørende for TINEs lønnsomhet og suksess i tiden framover. Da er det bra at omdømmefundamentet er på plass, sier Galtung.
TINE skal være best på klima, miljø og sunnhet
Han understreker at et godt omdømme er ferskvare som TINEs egne produkter, og at selskapet vil jobbe like aktivt fremover med å gjøre seg fortjent til tilliten som kommer til uttrykk i undersøkelsen.
– Vi vil spisse kommunikasjonen ytterligere mot det TINE skal være best i Norge på – klima, miljø og sunnhet, avrunder Galtung.
For øvrig tok NRK førsteplassen i undersøkelsen – slik de også gjorde i 2015 og 2016.
Kontakter
Sverre StensengKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 909 25 116sverre.stenseng@tine.noBjørn MalmLeder samfunnsansvar
Tel:+47 934 79 627bjorn.malm@tine.noØystein SyrstadKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 907 45 243oystein.syrstad@tine.noSindre ÅnonsenKommunikasjonssjef
Tel:+47 916 75 707sindre.anonsen@tine.noVeronika SkagestadKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 936 03 500veronika.skagestad@tine.noLars GaltungDirektør kommunikasjon og samfunnsansvar
Tel:+47 982 14 812lars.galtung@tine.noOlav HålandKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 916 22 338olav.haland@tine.noHege RognlienKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 904 00 430hege.rognlien@tine.noBilder
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.