
Moods of Norway har gitt nytt design til brunosten

Gjennom mer enn 150 år har brunosten hatt en sentral plass på matbordet hos oss nordmenn. Med sin helt unike smak og karakter er den en folkekjær hverdagsfavoritt mange ikke kan leve uten. Brunosten hører hjemme på frokostbordet, på vaflene, i matpakka, i tursekken, ja til og med i feriekofferten. Den er en trofast følgesvenn som forteller noe om hvem vi er og hvor vi kommer fra. Tiden er inne for å hylle brunosten, og ikke minst hverdagen den representerer. Og det gjør vi gjennom et unikt samarbeid med moteskaperne Moods of Norway.
- Det er jo en drøm som har gått i oppfyllelse for oss. Bruken av tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte er det som har gitt oss vår spesielle plass i moteverdenen, og nå har TINE latt oss få lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten. Det står det respekt av, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway.
«It’s hip to be square»
- Brunostens ikoniske, firkantede form er utgangspunktet for vårt felles kommunikasjonskonsept ”It`s hip to be square” - en hyllest til hverdagen og A4-livet. Vi har tatt utgangspunkt i karaktertrekk som kjennetegner oss nordmenn. Vi er ikke kjent for å like og stikke oss ut, og hverdagen vår liker vi best med rutiner og vaner. Men vi er ett stolt folk, som liker å heie på heltene våre, og det er utgangspunktet for designet, fortsetter Peder Børresen i Moods of Norway.
- Vi er veldig fornøyd med samarbeidet og hva Moods har fått til. Målet vårt er at det nye designet skal bidra til å løfte hverdagshelten frem i butikkhyllen, og i kjøleskapet hjemme hos deg og meg. For er det en ting som er helt sikkert, så er det at nordmenn elsker brunost, og dette grepet skal bidra til at de husker på den også, sier markedsdirektør i TINE, Kathrine Mo
Brunostens opprinnelse
Helt tilbake til 1600-tallet har man funnet spor etter mysost i historiebøkene. Brunosten slik vi kjenner den så imidlertid dagens lys i 1863 på Solbråsetra i Gudbrandsdalen. Det startet med noen bøllete geiter som bonden tok vekk fra setra. I mangel på geitemelk til å yste ost, blandet seterjenta Anne Hov kufløte i myseblandingen. Resultatet var en herlig, mild fløtemysost. Da hun igjen fikk tilgang på geitemelk perfeksjonerte hun oppskriften med å tilsette litt geitemelk, og slik ble Gudbrandsdalsosten til.
For mer informasjon om samarbeidet se www.tinemoods.no
Kontakter
Pressevakt
Tel:482 30 994 (ikke SMS)presse@tine.noBilder




Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.