TINE SA

Moods of Norway har gitt nytt design til brunosten

Del
I februar 2016 kommer brunosten fra TINE i helt ny drakt. Designerne i Moods of Norway har fått fritt spillerom til å lage en eksklusiv utgave, for å hylle og sette farge på hverdagen.

Gjennom mer enn 150 år har brunosten hatt en sentral plass på matbordet hos oss nordmenn. Med sin helt unike smak og karakter er den en folkekjær hverdagsfavoritt mange ikke kan leve uten. Brunosten hører hjemme på frokostbordet, på vaflene, i matpakka, i tursekken, ja til og med i feriekofferten. Den er en trofast følgesvenn som forteller noe om hvem vi er og hvor vi kommer fra. Tiden er inne for å hylle brunosten, og ikke minst hverdagen den representerer. Og det gjør vi gjennom et unikt samarbeid med moteskaperne Moods of Norway.

- Det er jo en drøm som har gått i oppfyllelse for oss. Bruken av tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte er det som har gitt oss vår spesielle plass i moteverdenen, og nå har TINE latt oss få lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten. Det står det respekt av, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway.

«It’s hip to be square»

- Brunostens ikoniske, firkantede form er utgangspunktet for vårt felles kommunikasjonskonsept ”It`s hip to be square” - en hyllest til hverdagen og A4-livet. Vi har tatt utgangspunkt i karaktertrekk som kjennetegner oss nordmenn. Vi er ikke kjent for å like og stikke oss ut, og hverdagen vår liker vi best med rutiner og vaner. Men vi er ett stolt folk, som liker å heie på heltene våre, og det er utgangspunktet for designet, fortsetter Peder Børresen i Moods of Norway.

- Vi er veldig fornøyd med samarbeidet og hva Moods har fått til. Målet vårt er at det nye designet skal bidra til å løfte hverdagshelten frem i butikkhyllen, og i kjøleskapet hjemme hos deg og meg. For er det en ting som er helt sikkert, så er det at nordmenn elsker brunost, og dette grepet skal bidra til at de husker på den også, sier markedsdirektør i TINE, Kathrine Mo

Brunostens opprinnelse

Helt tilbake til 1600-tallet har man funnet spor etter mysost i historiebøkene. Brunosten slik vi kjenner den så imidlertid dagens lys i 1863 på Solbråsetra i Gudbrandsdalen. Det startet med noen bøllete geiter som bonden tok vekk fra setra. I mangel på geitemelk til å yste ost, blandet seterjenta Anne Hov kufløte i myseblandingen. Resultatet var en herlig, mild fløtemysost. Da hun igjen fikk tilgang på geitemelk perfeksjonerte hun oppskriften med å tilsette litt geitemelk, og slik ble Gudbrandsdalsosten til.

For mer informasjon om samarbeidet se www.tinemoods.no

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Moods lanserer nytt design for brunost
Moods lanserer nytt design for brunost
Last ned bilde
Tinemoods
Tinemoods
Last ned bilde

Om TINE SA

TINE SA
TINE SA
Lakkegata 23
0187 Oslo

03080http://www.tine.no

TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg pressemeldinger fra TINE SA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TINE SA

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye