
Konica Minolta tar lederskap og ansvar innen databeskyttelse

Den fremtidsrettede politikken annonseres før innføringen av EUs personvernforordning (GDPR), som vil bli håndhevet fra 25. mai 2018. GDPR (General Data Protection Regulation) er beskrevet som den viktigste endringen i datasikkerhetsregulering på 20 år, og vil innebære store forandringer for bedrifter; både EU-baserte og ikke-EU-baserte selskaper, som behandler personopplysninger fra EU-borgere - ved å øke rettighetene og beskyttelsen av enkeltpersoner betydelig.
Utenfor Europas grenser
Konica Minolta vil ikke bare oppfylle GDPR kravene, men også overgå dem gjennom en verdensomspennende innføring av en databeskyttelse. I tillegg til å bli introdusert i EU-landene, som forutsatt av GDPR, vil policyen implementeres i Konica Minolta selskaper over hele verden. Slik skal alle kunder få høyeste nivå av personvern uavhengig av grenser og land. Ikuo Nakagawa, president for Konica Minolta Business Solutions Europe sier: - I Konica Minolta anerkjenner vi at tilliten til våre kunder, samarbeidspartnere og medarbeidere er vår mest verdifulle ressurs. Vi streber etter å belønne denne tilliten, ikke bare gjennom de aller beste produktene og tjenestene, men også ved å oppfylle de høyeste standarder for sikkerhet og samfunnsansvar.
Koordinatorer i alle land
For å sikre en effektiv gjennomføring av politikken, løpende overholdelse og ansvarlighet på nasjonalt nivå er det opprettet en databeskyttelseskoordinator i Konica Minolta Norge. Denne rollen rapporterer til administrerende direktør og til en overordnet global koordinator, Dr. Fredrikke Rehker, som styrer GDPR implementeringen i konsernet.
Gjennomsiktighet
Konica Minolta vil gjennomføre hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at det kun blir behandlet personopplysningene som er nødvendige for et bestemt formål. Personlige data vil bli samlet inn og behandlet i samsvar med GDPR- forordningen og på en gjennomsiktig måte for å beskytte personvernet. Alle anstrengelser vil bli gjort for å sikre kontinuerlig nøyaktighet av dataene og ingen personopplysninger bli beholdt lenger enn nødvendig. Videre vil prinsippet om databeskyttelse ved design og som standard følges under utviklingen av nye produkter.
For fullstendig åpenhet overfor sine kunder og partnere publiserer Konica Minolta detaljene rundt databeskyttelse på sine hjemmesider.
Den globale datasikkerhets utfordringen
Konica Minolta ser sitt lederskap innen global databeskyttelse som et viktig ansvar. Ikke bare for å beskytte sine kunder, men også for å fremme en bredere bevissthet blant bedrifter om betydningen av de forestående personvern endringene. Ifølge en undersøkelse fra IDC* er nesten 80 prosent av beslutningstakere innen IT ikke klar over konsekvensene av GDPR eller har ikke hørt om det i det hele tatt. Av de resterende som er klar over GDPR ansvaret sitt oppfyller kun 20 prosent av disse de nye forpliktelsene. 59 prosent arbeider fortsatt for overholdelse og 21 prosent er ikke forberedt på noen måte.
Samtidig har behovet for å iverksette tilstrekkelig beskyttelse for data og personvern aldri vært større da sikkerhetstrusler øker*: I dag har 73 prosent av alle globale merkevarer, organisasjoner og bedrifter allerede blitt ofre for DDOS-angrep (ofte gjennomført som en del av datatyveri aktiviteter).
Kilder:
[*1] IDC survey 2017: “1 in 4 Companies Have No Clue GDPR is Coming Their Way”
[*2]LANLine, 30 August 2017 (German source): http://www.lanline.de/datensicherheit-im-byod-zeitalter/
Les om hvordan vi kan hjelpe deg her.
Nøkkelord
Kontakter
Trond StokkeLogistikk sjef & nasjonal GDPR-koordinator - Administrasjon. logistikk og GDPR implementering
Tel:+47 982 29 414trond.stokke@konicaminolta.noBilder
Om Konica Minolta
Konica Minolta Business Solutions as er et globalt selskap som tilbyr bedrifter strukturerte arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Vi er også en ledende leverandør av printere til bedrifter som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Samt digitalttrykk maskiner til grafisk bransje.
Følg pressemeldinger fra Konica Minolta
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Konica Minolta på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Konica Minolta
3D printere inntar videregående skoler i Rogaland29.10.2019 12:45:07 CET | Pressemelding
La elevenes ideer komme til syne!
Konica Minolta lanserer AccurioPress C14000 på «the biggest show in printing».24.10.2019 08:00:00 CEST | Pressemelding
I Dallas, Texas skjer det! I dag lanserer Konica Minolta deres største maskiner i produksjonsprint- segmentet: AccurioPress C12000 og AccurioPress C14000. Dette skjer på «the biggest show in printing».
Nå nesten dobles hastigheten4.6.2019 10:40:09 CEST | Pressemelding
Nye AccurioLabel 230 Etikettprinter fra Konica Minolta
Blåser liv i både print og business27.5.2019 13:24:32 CEST | Pressemelding
Konica Minoltas Augmented Reality App er et nytt verktøy som bokstavelig talt blåser liv i printmateriellet og businessen.
Kjøper en av Norges beste skytjenester30.4.2019 08:29:15 CEST | Pressemelding
Konica Minolta kjøper Bayonettes skyplattform, og blir totalleverandør på IT-tjenester