
Kolonial.no er Norges beste nettbutikk

Prisen Årets nettbutikk ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 torsdag kveld. Juryen trakk frem Kolonials gode kundeservice, produktkvalitet og helhetlige kjøpsopplevelse. De mener også at Kolonial hele tiden tenker på hvordan de kan ligge ett steg foran.
Former fremtidens netthandel
- Vinneren er med på å forandre en hel bransje. De bidrar til å forme fremtidens netthandel, blant annet ved å ta i bruk avansert teknologi, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten og Bring.
Kolonial ble etablert i 2013 og er i dag Norges største matbutikk på nett. Produktsjef Andreas Skaranger ble svært glad for å nå til topps i konkurransen om å bli Årets nettbutikk.
- Vi er utrolig stolte og glade for at juryen og kundene våre setter pris på handleopplevelsen vi lager. Tusen takk på vegne av alle hos oss som står på hver eneste dag for å gjøre det mulig, sier Skaranger.
Nykommer på sykkel
I tillegg til Årets nettbutikk ble det delt ut to andre netthandelspriser på LOAD.17. Den ene var Årets nykommer, som ble Merida.no. De fikk prisen for å sin satsning og store potensial innen netthandel.
Vinneren av årets pris utfordrer etablerte strukturer i sin bransje, og juryen mener de gjør noe unikt, har sin egen identitet, i tillegg til en sterk lidenskap for sitt fag og produkt.
Ekstrapris til Brødboksen
For tredje år på rad delte juryen også ut prisen Årets veiviser. Denne gikk til Brødboksen.no - en aktør som har satset hardt på en nisje og tatt noen modige valg.
Juryen mener at Årets veiviser er en inspirasjon og et forbilde for andre netthandlere. Kombinasjonen av å dekke et behov, kundeservice med chat direkte i appen, og utstrakt bruk av ny teknologi, gjør Brødboksen til en verdig vinner av prisen.
Tenker på kunden
- Temaet for LOAD.17 var «Customer Obsession» - altså hvordan kundeopplevelsen kan løftes til et nytt nivå. Vi ser at mange norske nettbutikker har et forbedringspotensial her. Samtidig viser vinnerne av årets netthandelspriser vei ved å tenke på kunden i alt de gjør. Måtte det inspirere andre som ønsker å etablere sin egen nettbutikk, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen.
LES OGSÅ: Nettmat tar et kjempejafs
LES OGSÅ: BliVakker og Coverbrands er Folkets Nettfavoritter 2017
Juryen for netthandelsprisene 2017
- Bente Sollid Storehaug - CEO i Wizaly Nordic AS
- Alexander Haneng - Tidligere COO i Geta Digital og nåværende Direktør for Digital Innovasjon i Posten Norge AS
- Jens Koldenhof Rygg - Enterprise Key Account Manager Klarna
- Ole Petter Nyhaug - Partner and Creative Director Opinion Norge AS
- Ingvild Moen - Digital advisor in social media at Resonate AS
- Johan Holgersson - SVP Marketing & Director e-Labs, eCommerce i Bring
- Marte Klouman - Founder and Chief Enthusiastic Nerd i Netthandelsskolen.no
Netthandelsprisene
- Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene
- Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene
- En uavhengig jury bestående av eksperter innen e-handel kårer en vinner i kategoriene Årets nettbutikk og Årets nykommer.
- Les mer her: www.bring.no/netthandelsprisen
LOAD.17
- Norges største e-handelskonferanse
- Ble arrangert 21. september på Fornebu av Bring
- Les mer her: www.bring.no/load
Kontakter
John EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder




Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.