En av Norges største influencere til Egmont

Egmont Publishings influencernettverk De Nye vokser videre og har nå en brutto rekkevidde på 1,1 millioner.
- Signeringen av influenceren og Bloggerne-deltager Kristine Ullebø styrker posisjonen mot unge kvinner ytterligere, og gir oss et meget solid fundament for å bygge influencer-satsingen vår videre. Kombinasjonen av influencere og etablerte merkevarer har vist seg å være kraftfullt og attraktivt for både annonsører og større profiler, og gjør det mulig for oss å nå målgruppen treffsikkert i mange ulike kanaler, forteller Kjersti Mo, ansvarlig redaktør og direktør for Kvinne/Livsstil i Egmont Publishing.
Kristine Ullebø skriver om livet og samfunnet, mote og livsstil og tar melder nå overgang til De Nye etter to år hos AdLINK.
- Nå gleder jeg meg til å ta bloggen og profilen min til et helt nytt nivå. Jeg ser frem til å jobbe med De Nye i Egmont og bli utfordret på alle mulige måter. Magefølelsen min er utrolig god og den slår sjelden feil. Dette blir kanon, sier Kristine Ullebø.
Ullebø begynte å blogge som 12-åring. Nå er hun blant Norges største influencere. Hun er svært bevisst og har dette som fulltidsjobb.
- Nylig bestemte jeg meg for å stenge kommentarfeltet en periode fordi det ble for mye for meg. Når det som skal være et sted for good feeling og positive tanker blir til en arena for mobbing, må man ta grep, så det er jeg glad for at jeg gjorde. Nå er jeg tilbake med åpent kommentarfelt igjen. Det er viktig for meg å vise at man kan reise seg etter en tung periode, forteller Ullebø.
Det første halve året til De Nye har vært en ren opptur.
- Vi har fått en drømmestart. De Nye har blitt et kjempespennende produksjonsmiljø for unge talenter der vi skaper personlig innhold i alle formater, med særlig fokus på video. Vi rekrutterer profiler med særpreg, og er også så heldige at vi fra start fikk med oss store annonsører som har tydelige ambisjoner om å lage spennende innhold, forteller Karine Thyness, redaktør i Det Nye.
På kundesiden har De Nye med seg merkevarer som Telenor, Max Factor, Puma og Tine
. - Alt vi gjør skal være verdifullt og/eller underholdende for vårt publikum, uavhengig av om innholdet er redaksjonelt eller kommersielt. Publikum skal kunne stole på at vi aldri bullshitter dem. Ullebø matcher De Nyes ambisjon om å skape innhold som oppmuntrer, inspirerer og støtter sin unge målgruppe. Kristine Ullebø er en tydelig profil, hun skiller seg ut og har en stemme som når igjennom i alle formater – det har hun bevist på blogg, på Instagram og på TV. I tillegg har hun et fantastisk driv. Dermed ligger alt til rette for at vi sammen skal kunne lage innhold som virkelig smeller, sier Thyness
Fakta om Egmonts influencernettverk De Nye
Kristine Ullebø: har 662 000 følgere i målgruppen 18-26 år, 96 % kvinner. I tillegg har hun 15. 000 daglige lesere på bloggen sin.
Influencere i De Nye: Sju digitale profiler som dekker områdene trening, mote, skjønnhet, teknologi, sterke meninger og humor.
Andre profiler:
Jørgine Vasstrand: 382.000 følgere.
Christina Fraas, Kirsebærhagen.no (tech-samarbeid med Telenor) 5 900 følgere
Maria Wolla, mariewolla.no har 28 000 følgere
Felicia Noelle, felicianoelle.no har 8 500 følgere
Pia Seeberg, piaseeberg.no har 38 000 følgere
Nora Angeltveit, denye.no.bogger/noraangeltveit
Kilde: https://ocast.com/nb-no/influencers/kristine-ullebo-1
Viktig fordi? Når unge kvinner digitalt og ER der de er NÅR de er der MED godt innhold
Målet? Styrke allerede etablerte merkevarer og snakke til målgruppen der de er i sitt daglige liv, med særlig vekt på distribusjon i sosiale medier
Neste skritt? Skape et plattformuavhengig produksjonsrigg som hele tiden utvikler seg med markedet og målgruppen. Være i de kanalene målgruppen er, med best innhold til rett tid. Kommunisere med markedet på nye måter og endre oss i takt med målgruppen. Rekruttere flere influencere.
Kontakt:
Kristine Ullebø, t. 915 55 230
Kjersti Mo, Ansvarlig redaktør og direktør Kvinne/Livsstil i Egmont Publishing, t. 483 00 485
Karine Thyness, redaktør i Det Nye, t. 99168140
Nøkkelord
Kontakter
Christina DorthellingerKommunikasjonssjef
Tel:+47 474 89 175christina.dorthellinger@egmont.comTonje TornesRedaktør/pressekontakt
Tel:+47 928 69 374tonje.tornes@egmont.noBilder



Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom