Story House Egmont

En av Norges største influencere til Egmont

Del
Kristine Ullebø er en av Norges desidert største influencere med 650 000 Instagram-følgere og over 15 000 daglige blogglesere. Nå signerer 20-åringen med Egmont og influencernettverket De Nye for å satse knallhardt på video.

Egmont Publishings influencernettverk De Nye vokser videre og har nå en brutto rekkevidde på 1,1 millioner.

- Signeringen av influenceren og Bloggerne-deltager Kristine Ullebø styrker posisjonen mot unge kvinner ytterligere, og gir oss et meget solid fundament for å bygge influencer-satsingen vår videre. Kombinasjonen av influencere og etablerte merkevarer har vist seg å være kraftfullt og attraktivt for både annonsører og større profiler, og gjør det mulig for oss å nå målgruppen treffsikkert i mange ulike kanaler, forteller Kjersti Mo, ansvarlig redaktør og direktør for Kvinne/Livsstil i Egmont Publishing.

Kristine Ullebø skriver om livet og samfunnet, mote og livsstil og tar melder nå overgang til De Nye etter to år hos AdLINK.

- Nå gleder jeg meg til å ta bloggen og profilen min til et helt nytt nivå. Jeg ser frem til å jobbe med De Nye i Egmont og bli utfordret på alle mulige måter. Magefølelsen min er utrolig god og den slår sjelden feil. Dette blir kanon, sier Kristine Ullebø.

Ullebø begynte å blogge som 12-åring. Nå er hun blant Norges største influencere. Hun er svært bevisst og har dette som fulltidsjobb.

- Nylig bestemte jeg meg for å stenge kommentarfeltet en periode fordi det ble for mye for meg. Når det som skal være et sted for good feeling og positive tanker blir til en arena for mobbing, må man ta grep, så det er jeg glad for at jeg gjorde. Nå er jeg tilbake med åpent kommentarfelt igjen. Det er viktig for meg å vise at man kan reise seg etter en tung periode, forteller Ullebø.

Det første halve året til De Nye har vært en ren opptur.

- Vi har fått en drømmestart. De Nye har blitt et kjempespennende produksjonsmiljø for unge talenter der vi skaper personlig innhold i alle formater, med særlig fokus på video. Vi rekrutterer profiler med særpreg, og er også så heldige at vi fra start fikk med oss store annonsører som har tydelige ambisjoner om å lage spennende innhold, forteller Karine Thyness, redaktør i Det Nye.

På kundesiden har De Nye med seg merkevarer som Telenor, Max Factor, Puma og Tine

. - Alt vi gjør skal være verdifullt og/eller underholdende for vårt publikum, uavhengig av om innholdet er redaksjonelt eller kommersielt. Publikum skal kunne stole på at vi aldri bullshitter dem. Ullebø matcher De Nyes ambisjon om å skape innhold som oppmuntrer, inspirerer og støtter sin unge målgruppe. Kristine Ullebø er en tydelig profil, hun skiller seg ut og har en stemme som når igjennom i alle formater – det har hun bevist på blogg, på Instagram og på TV. I tillegg har hun et fantastisk driv. Dermed ligger alt til rette for at vi sammen skal kunne lage innhold som virkelig smeller, sier Thyness


Fakta om Egmonts influencernettverk De Nye


Kristine Ullebø: har 662 000 følgere i målgruppen 18-26 år, 96 % kvinner. I tillegg har hun 15. 000 daglige lesere på bloggen sin.

Influencere i De Nye:
Sju digitale profiler som dekker områdene trening, mote, skjønnhet, teknologi, sterke meninger og humor.

Andre profiler:
Jørgine Vasstrand: 382.000 følgere.
Christina Fraas, Kirsebærhagen.no (tech-samarbeid med Telenor) 5 900 følgere
Maria Wolla, mariewolla.no har 28 000 følgere
Felicia Noelle, felicianoelle.no har 8 500 følgere
Pia Seeberg, piaseeberg.no har 38 000 følgere
Nora Angeltveit, denye.no.bogger/noraangeltveit

Kilde:       https://ocast.com/nb-no/influencers/kristine-ullebo-1

Viktig fordi? Når unge kvinner digitalt og ER der de er NÅR de er der MED godt innhold

Målet? Styrke allerede etablerte merkevarer og snakke til målgruppen der de er i sitt daglige liv, med særlig vekt på distribusjon i sosiale medier

Neste skritt? Skape et plattformuavhengig produksjonsrigg som hele tiden utvikler seg med markedet og målgruppen. Være i de kanalene målgruppen er, med best innhold til rett tid. Kommunisere med markedet på nye måter og endre oss i takt med målgruppen. Rekruttere flere influencere.

Kontakt:
Kristine Ullebø, t. 915 55 230
Kjersti Mo, Ansvarlig redaktør og direktør Kvinne/Livsstil i Egmont Publishing, t. 483 00 485
Karine Thyness, redaktør i Det Nye, t. 99168140

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Kjersti Mo, Ansvarlig redaktør og direktør for kvinne/livsstil i Egmont Publishing. Foto: Birgit Solhaug
Kjersti Mo, Ansvarlig redaktør og direktør for kvinne/livsstil i Egmont Publishing. Foto: Birgit Solhaug
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye