Amedia sender alle kamper i PostNord-ligaen
I 2017-sesongen bruker Amedia sine eksklusive rettigheter til å sende alle kampene selv. For å kunne se en kamp, må man være abonnent i en av konsernets lokalaviser. Nytt av året er det at abonnentene får tilgang til alle lag og alle kamper. Første serierunde er andre påskedag, mandag 17. april.
Til sammen vil Amedias aviser strømme 364 kamper i PostNord-ligaen, som er navnet på norsk andredivisjon. Ligaen består nå av to avdelinger med til sammen 28 lag.
- Vi har fått ekstremt god respons på strømming av andredivisjonsfotballen gjennom de siste sesongene. Lokalavisa er den perfekte rammen for dette innholdet. Da skulle det bare mangle at vi nå ikke gjør alt vi kan for å levere en førsteklasses fotballopplevelse. I Amedia vet vi at direktesendte levende bilder blir utrolig viktig fremover. Her er lokal sport en strålende råvare, og i år blir Post-Nord-satsingen hovedretten for mange av våre aviser. Vi gleder oss, sier konserndirektør for innhold og produktutvikling, Anders Opdahl.
- Dette er et stort løft for mediehusene våre og Amedia. Det er et løft vi er godt rustet til å ta. Avisredaksjonene har bygget opp god kompetanse på strømming over tid. Vi har en solid partner i produksjonsselskapet Monday Sport som skal produsere mange av kampene for oss. Og, det er ingen som kjenner de lokale fotballagene så godt som sportsredaksjonene våre. Dessuten ser vi gang på gang at leserne finner fram til kampene når deres lag spiller, sier Tord Selmer-Nedrelid, prosjektansvarlig i Amedia.
Denne sesongen strømmer Amedia også kamper fra lag og arenaer der konsernet ikke har lokalaviser, som Oslo og Trondheim. Ettersom samtlige kamper blir sendt, innebærer det at supportere med Amedia-abonnement vil kunne følge sine lags bortekamper.
Kampene i PostNord-ligaen vil bli dekket med en enkel produksjon med kommentar og grafikk.
Amedia har inngått avtale med Monday Sport som partner i prosjektet. Selskapet har bred erfaring med tilsvarende opplegg for de største tv-selskapene i Norge, fra blant annet eliteserien og førstedivisjon.
- Vi gleder oss veldig til å jobbe sammen med Amedia og lokalavisene for å presentere PostNord-ligaen på en innovativ og spennende måte. Dette oppdraget krever smarte og effektive tekniske løsninger, samt at det trolig også vil dukke opp noen nye og veldig spennende stemmer på kommentatorplass, sier Lasse Hallberg, daglig leder i Monday Sport.
- Fra før jobber Monday med både Eliteserien og OBOS-ligaen sammen med Discovery, og vi er meget motiverte for å nå også jobbe med PostNord-ligaen! Dette føles som en perfekt match, sier Hallberg.
Kontakter
Konserndirektør Anders Opdahl, telefon 992 14 628
Innholdsutvikler og ansvarlig for PostNord-satsingen, Tord Selmer-Nedrelid, telefon 908 39 297
Bilder

Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Edvard Muli Langen blir redaktør i Lierposten11.7.2025 13:32:59 CEST | Pressemelding
Edvard Muli Langen er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Lierposten. Fra før har han tilsvarende rolle i Eikerbladet, Sande Avis og Svelviksposten, og blir dermed ansvarlig for alle de fire lokalavisene Amedia eier i Drammensområdet.
Amedia blir medeier i Slipper3.7.2025 10:00:50 CEST | Pressemelding
Amedia kjøper seg inn i det norske teknologiselskapet Slipper, som har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler.
Kristine Bentestuen Ludvigsen blir ny redaktør i Hadeland27.6.2025 11:56:06 CEST | Pressemelding
Kristine Bentestuen Ludvigsen (33) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i avisa Hadeland på Gran. Hun har vært konstituert i stillingen siden februar, og tiltrer nå permanent.
Vekst for Amedia i 202425.6.2025 12:00:04 CEST | Pressemelding
Amedia leverte i 2024 et brutto driftsresultat (EBITDA) på 390 millioner kroner, opp fra 287 millioner kroner i 2023. Resultatveksten var drevet av flere abonnenter, økte digitale abonnementsinntekter og kostnadsbesparelser etter strukturelle tilpasninger i papirverdikjeden.
400.000 unge får nå fri tilgang til Amedias aviser23.6.2025 08:30:33 CEST | Pressemelding
Fra mandag 23. juni åpner Amedia over 120 norske aviser for alle mellom 15 og 20 år. Nå kan unge over hele landet lese lokale og nasjonale nyheter digitalt – helt gratis.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom