VIPPS FAKTURA KLAR TIL BRUK HOS KREDINOR

Kredinors kjernevirksomhet er inkasso, men har vokst betydelig innenfor Fakturaservice. I løpet av de to siste årene har antall faktureringer økt fra 4-8 millioner i året.
-Vi tilpasser betalingsløsningene til kundene våre og til deres kunder. Vipps betyr økt fleksibilitet og tilgjengelighet, understreker Barbro Hagen.
Terningkast 6 fra testpiloter på Vipps
DNB har kjørt en pilot på Vipps Faktura og aldri har det kommet klarere tilbakemeldinger. 93% av de som har betalt fakturaen med Vipps gir terningkast 6 og er positive til å betale regninger med Vipps i fremtiden. Andelen som betaler regningen i tide og uten purringer øker klart.
Fornøyde kunder og økt lønnsomhet
Det er flere fordeler med Vipps Faktura både for bedriften og dem som skylder penger. Raskere innbetaling gir større forutsigbarhet og bedre likviditet for bedriften. Utfylt kid-nummer reduserer feiltasting og frustrasjon over inntasting for kunden som skal betale.
Integrert og oversiktlig
Bedriftskundene får full oversikt over alle utsendte fakturer uavhengig av kanal deres kunder velger. Kredinor utvider løpende sitt tjenestespekter innenfor fakturering, distribusjon, betalingsoppfølging, reskontro administrasjon, inkasso og overvåking. - Vi skal sørge for å ha det siste i markedet og følger kontinuerlig opp når det kommer nye løsninger som kundene vil ha, avslutter Barbro Hagen.
DNB er Norges største bank og lanserte Vipps våren 2015. I dag bruker over 2 millioner nordmenn Vipps, og over 16 000 bedrifter, lag og foreninger har tatt i bruk tjenesten. Foruten Vipps Faktura, der man kan betale regninger i løpet av et par sekunder, har Vipps lansert en rekke andre nyheter den siste tiden. Du kan snart bruke Vipps i automatisk betaling på f.eks. Flytoget (Beacon-teknologi). Vipps har kommet med betaling i fysiske butikker, i nettbutikker og for kundeservice og telefonsalg. Tjeneste er også brukt med stor suksess i innsamlingsaksjoner som TV-aksjonen og Operasjon Dagsverk.
Nøkkelord
Kontakter
Barbro HagenDirektør prosjekt og utvikling
Tel:+47 415 59 602Barbro.Hagen@kredinor.noIngjerd ThurmerMarkedssjef
Tel:+47 416 40 797ingjerd.thurmer@kredinor.noBilder


Lenker
Om Kredinor
Kredinor er et ledende norsk inkassoselskap som tilbyr tjenester innenfor fakturering, purringer, reskontroadministrasjon, inkasso, overvåking og kjøp av porteføljer. Selskapet har 490 ansatte fordelt på 11 byer i Norge. Kredinor har 3 000 norske bedrifter og offentlige virksomheter som kunder. Kredinor er markedsleder av inkassotjenester til energibransjen og telecom - og i sterk vekst innen bank, finans, handel, service, parkering og offentlig sektor. Kredinor har egen juridisk avdeling med spesialister innenfor inkasso, en stor kundeservice-enhet som betjener opp mot 5000 telefonsamtaler hver dag og en omfattende IT-avdeling med spesialister innenfor blant annet integrasjoner, robotisering og datavarehus. Kredinor ble etablert i 1905 og er et samvirke hvor kundene også er er medlemmer og likeverdige eiere. Kredinors ambisjon er å bidra til gode betalingsvaner blant folk flest og sunne økonomiske forhold i næringslivet. Høy løsningsgrad, økt lønnsomhet og god oppfølging av de som skylder penger er viktige kundeløfter. Innovasjoner som forenkler, reduserer kostnader og øker kapasiteten har høy prioritet. Kredinor tilbyr solid inkassofaglig påfyll for sine kunder gjennom kurs, seminarer og bransjesamlinger. Proffseminaret er spydspissen blant seminarene og omtales som inkassobransjens beste og mest attraktive møteplass. Les mer på www.kredinor.no.
Følg pressemeldinger fra Kredinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kredinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kredinor
Status for norsk privatøkonomi: Gradvis bedring, men mange er fremdeles bekymret12.8.2025 12:03:25 CEST | Pressemelding
Den økonomiske situasjonen blir gradvis bedre for de fleste, men kostnadsøkninger og høye renter fortsetter å legge press på nordmenns privatøkonomi. En fersk Nordstat-undersøkelse gjennomført for Kredinor viser at 24 prosent sier de ikke klarer en uforutsett regning på 10 000 kroner. Dette er en forbedring fra 1 av 3 nordmenn i 2024.
Kredinor AS: Resultat andre kvartal 20255.8.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
(Oslo 05.08 2025) Kredinor presenterte i dag sine resultater for andre kvartal. Kredinor oppnådde et resultat før skatt på 98 mill. kroner i 2. kvartal. Det er en betydelig økning fra 2 mill. kroner i samme kvartal i fjor. Total inntekt Q2 MNOK 463,1/YTD MNOK 855,0 EBITDA Q2 MNOK 211,3/YTD MNOK 373,0 EBT Q2 MNOK 98,3/YTD MNOK 184,1 Book value of the portfolio MNOK 5 852 Kredinors totale inntekter økte med 14 prosent. Dette er hovedsakelig drevet av økt innfordring som også gir god effekt på Kredinors inntekter fra egeneide portefølje. I 1. halvår ble resultatet før skatt 184 (-68) mill. kroner. Både driftskostnader og netto finanskostnader er betydelig ned sammenlignet med samme periode i fjor. -Vi er glade for å kunne presentere sterke resultater for andre kvartal, og fortsetter den positive trenden vi så i første kvartal. Vår satsing på kjernevirksomheten med forsterket strategidisiplin og god kostnadskontroll gir resultater som vi skal bygge videre på utover høsten Etter en periode
Inkassoøkningen fortsetter for norske bedrifter26.5.2025 11:23:47 CEST | Pressemelding
Inkassotallene fra Kredinor viser at ny inkassogjeld har økt med hele 20 prosent for norske bedrifter, og at antall saker totalt har økt med 1 prosent i første kvartal – sammenlignet med samme periode i fjor. For privatpersoner er det derimot tegn til stabilisering.
Kredinor AS: Resultat første kvartal 202529.4.2025 09:24:39 CEST | Pressemelding
Kredinor har levert i tråd med forventningene og viser positiv utvikling i første kvartal, til tross for et krevende marked preget av usikre makroøkonomiske forhold og utfordrende rammebetingelser.
Snuoperasjonen for norsk økonomi er godt i gang10.2.2025 10:46:04 CET | Pressemelding
Kredinorbarometeret, som kombinerer makroøkonomiske variabler og inkassodata fra Kredinor, viser en tydelig bedring for norske husholdninger. Fremgangen forventes å fortsette i år.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom