TV 2

TV 2 kjøper C More Norge

Del
TV 2 AS og Bonnier-selskapet C More Entertainment AB er blitt enige om at TV 2 overtar den norske delen av C More Sport og inngår en langsiktig og eksklusiv avtale om salg og markedsføring av C More Film i Norge. Alle C More Norges rettigheter innen sport inkluderes i handelen.

TV 2 overtar alle forpliktelser C More Norge har i det norske markedet. Det betyr at alle distributørene vil kunne videreføre C Mores sports- og filmkanaler til seerne som tidligere.

Overtakelsen må godkjennes av Konkurransetilsynet. Inntil godkjennelse foreligger, vil TV 2 og C More opprettholde sine uavhengige salg av film- og sportsprodukter som tidligere.

Adm. Dir./Sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2 omtaler avtalen som positiv, både for TV 2 og for seerne.

- Vi ser frem til å forvalte og videreutvikle alle de attraktive og gode rettighetene vi nå overtar. Gjennom avtaler med alle de sentrale distributørene og TV 2 Sumo vil alle norske seere få tilgang til dette innholdet, sier Sandnes.

- Samarbeidet mellom C More og TV 2 i Norge vil skape bedre forutsetninger for en bærekraftig løsning i et konkurranseutsatt medie- og tv-marked i stor forandring. Et marked som ikke lenger bare er nasjonalt eller nordisk, men stadig mer globalt. Avtalen og samarbeidet fører til at det nå blir enklere for norske forbrukere å oppdage C Mores sterke premiumprodukt, sier Manfred Aronsson, VD i nordiske C More Entertainment AB.

I tillegg til at TV 2 nå kan tilby seerne populære serier og ferske filmer, er Sandnes ekstra tilfreds med at hele den norske Tippeligaen er tilbake hos TV 2.

- Vi er glad for at TV 2 igjen får muligheten til å tilby det norske folk alle kampene i Tippeligaen, sier Sandnes. Han varsler at TV 2 ønsker å bidra til et nytt løft for norsk fotball, og vil utvide og ytterligere satse på den redaksjonelle dekningen av fotballen når TV 2 nå kan presentere et komplett tilbud av Tippeligaen.

- Vi ser frem til et tett og konstruktivt samarbeid med norsk fotball både på klubb- og forbundsnivå. Ved at alle kampene samles hos TV 2 kan vi utvikle samarbeidet og produktet videre og gi alle tilhengerne som følger fotballen og som ser frem til Tippeligastarten i april et enda bedre samlet tilbud, sier Sandnes.

TV 2 tar opp konkurransen 

Google er i ferd med å bli den største reklamebæreren i det norske markedet med YouTube som den største aktøren på den reklamebaserte delen av nettTV-markedet. Samtidig har Netflix tatt tetposisjonen for video-streaming over internett. Utviklingen i markedet viser også at stadig flere ressurssterke multinasjonale selskaper tar andeler i det norske tradisjonelle TV markedet.

- Konkurransen om rettigheter i det norske markedet fra store internasjonale giganter som Discovery, Netflix og HBO blir stadig tøffere. TV 2 ønsker, som en sentral norsk aktør, å bli mer konkurransedyktig på nettopp det innholdet som vi nordmenn er opptatt av, sier Sandnes. Med kjøpet av C More Norge styrker vi oss i denne kampen og vil sikre tilgangen til interessante rettigheter til det norske publikum.

- Vi ser frem godt og utvidet nordisk samarbeid med C More og våre øvrige nordiske partnere noe som er en stor fordel i konkurransen med store globale aktører, sier Sandnes.

FaktaC More Norge distribueres gjennom Canal Digital Parabol, Canal Digital Kabel, Altibox, Get, RiksTV og NextGenTel.

I dag har C More Norge tre produktpakker som tilbys norske forbrukere med til sammen 14 kanaler. Det er C More Total, C More Sport og C More Film. C More tilbyr også kanalene på nett-TV gjennom C More Play.

C More Film forvalter rettigheter for film og serier fra:

  • Paramount (Transformers: Age of Extinction, Noah)
  • MGM (Hercules, 22 Jump Street)
  • 20th Century Fox (The Grand Budapest Hotel, The Other Woman, Boktyven, X-Men: Days of Future Past, Rio2)
  • Warner (Gangster Squad, Den store Gatsby, The Hangover 3, Man of Steel og tv-serier: Gotham)
  • Svensk Filmindustri (Astrid Lindgrens favoritter som Pippe, Emil, Ronja Røverdatter)
  • Nordisk film (verdenspremiere på 8 nye Beck-filmer: Rom 302, Familien, Sykehusmordene, Invasjonen)
  • Universal (Zero Dark Thirty, Le Miserable, Oblivion)
  • Sony (Django Unchained, Parkland)
  • HBO inkl Cinemax (Game of Thrones, Girls, Banshee, Veep, True Detective)
  • AMC/Sundance TV (The Red Road, Turn)
  • Showtime (Shameless, House of Lies)

C More Sport i Norge besitter rettigheter for seks av åtte kamper fra Tippeligaen, samt internasjonale rettigheter innen fotball, ishockey, tennis, golf, motorsport, riding og ekstremsport.

C More Film – 6 kanaler: C More First, C More Hits, C More Emotion, C More Action, SF-kanalen, C More Series (+ HD-kanaler på First, Hits og Series)
C More Sport – 8 kanaler: C More Fotball, C More Live, C More Live 2, C More Live 3, C More Live 4, C More Tennis, C More Hockey, C More Extreme (+ HD-kanaler på alle unntatt Tennis og Extreme)

Nøkkelord

Kontakter

Unn Grethe BergeKommunikasjonsrådgiver Vårt lille land, Dokument 2, Rett fra hjertet, Helsekontrollen, Mer en gull, På tur med Dag Otto, Jakten på kjærligheten, Kjære mamma, Huskestue.

Tel:924 03 867 / 55 90 82 31ugb@tv2.no

Johanne Viken SandnesKommunikasjonsrådgiver Konsernkommunikasjon, Sommerhytta, Stian Blipp-show, En bit av historien, Bloggerne, Hotel Cæsar, Sporten og Nyhetene.

Tel:959 21 208 / 55 90 82 18jvs@tv2.no

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Hver gang vi møtes, Best av de beste, God kveld Norge, Idol, Iskrigerne, Live på direkten, Matkontrollen, Petter uteligger, TV 2 hjelper deg.

Tel:934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

Jan-Petter DahlKommunikasjonssjef i TV 2. Kontaktperson for spørsmål om seertall for TV 2-kanalene. Pressekontakt for VM i Håndball og Allsang på grensen.

Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Bilder

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye