
Ingen har vunnet mer enn Posten

Farmandprisen er delt ut siden 1955 til «det norske aktieselskab som kunne fremvise den beste og mest komplette årsrapport». I år deltok Posten Norge i to kategorier med sin integrerte års- og bærekraftrapport: Beste årsrapport for ikke-børsnoterte selskaper og for beste internettpublisering av årsrapporter. Resultatet ble gull i begge kategorier.
- Vi er utrolig stolte over prisen og over at juryen legger merket til vårt målrettede arbeid over tid - i alle ledd. Års- og bærekraftrapporten er et viktig dokument for konsernet. Dette er vår redegjørelse på hvordan vi driver vår virksomhet – ikke bare til vår eier, men til alle våre interessenter. Så er den ikke minst et viktig oppslagsverk for alle som følger oss, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge.
Posten Norge er nå tidenes mest premierte deltager i Farmandkonkurransen, med 16 medaljer, hvorav ni er gull.
- Vi har dyktige og dedikerte medarbeidere som brenner for jobben sin, selskapet sitt og ikke minst for resultatet. Det handler om at kontinuerlig forbedring er en del av kommunikasjonskulturen vår, sier Gjølme.
Dette er Farmandprisen
- Tidsskriftet Farmand ble stiftet i 1891, og regnes som «Nordens første forretningsblad». Hvert år siden 1955 er Farmandprisen blitt delt ut til «det norske aktieselskab» som kunne fremvise den beste og mest komplette årsrapport.
- Etter at Farmand gikk inn i 1988 overtok først Økonomisk Rapport, og deretter Farmand, som sekretariatet for Farmandprisen. Farmandprisen Beste nettsted har vært delt ut siden 2006 og er bygget rundt samme konsept som årsrapportkonkurransen. Det blir nominert fem deltakere i de ulike klassene og de tre beste blir premiert.
- I henhold til Farmandprisens statutter kan ikke jurymedlemmer være med å evaluere enkeltrapporter dersom de er, eller kan tenkes å være, inhabile. Juryene skal ha mellom tre og seks medlemmer, og minimum tre må være til stede for at en jury skal være beslutningsdyktig.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth Gjølmekonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noJohn Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder

Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.