
Posten valgte EVRY for IT-infrastruktur

Ny kontrakt er basert på EVRYs nye driftsplattform for storkunder. Dette er en løsning som er basert på IBMs tekniske plattform Softlayer. EVRY og IBM inngikk i 2015 et langsiktig strategisk samarbeid og er godt i gang med å etablere løsningen på EVRYs nye datasenter på Fet.
- Vi har siden 2013 etablert en fler-leverandør modell med fire strategiske IT-leverandører hvor også leverandør av IT-infrastruktur inngår. Den etablerte modellen har allerede gitt reduserte IT-kostnader, økt stabilitet og bedre driftssikkerhet. Vi er sikre på at ny kontrakt vil gi oss ytterligere gevinster, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge AS.
Konkurransen er gjennomført i henhold til Lov om offentlige anskaffelser som kjøp etter forhandlinger. Det var totalt åtte leverandører som ble invitert til å delta i konkurransen etter at en prekvalifiseringsprosess var gjennomført.
- Dette gir Posten Norge en fremtidsrettet og fleksibel IT-infrastruktur med betydelige kostnadsbesparelser. Det er viktig for at vi fortsatt skal kunne tilby fleksible tjenester til konkurransedyktige priser, sier Mejdell.
Ifølge avtalen skal EVRY levere en innovativ infrastruktur som blant annet inkluderer dedikerte skytjenester. Dette er et konsept der EVRY optimaliserer verdensledende teknologier for norske forhold. Konseptet gir høy grad av fleksibilitet, sikkerhet og skalering, både hva gjelder teknologi og kostnader.
- Vi er glade for at Posten Norge har valgt et langsiktig samarbeid med oss om vår skybaserte infrastrukturplattform for storkundesegmentet. Posten Norge har en unik posisjon i det norske samfunnet og evner også å fornye seg. Vi i EVRY ser frem til å støtte Posten Norge i deres digitale transformasjon – også i tiden fremover, sier konsernsjef Björn Ivroth i EVRY.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth Gjølmekonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noJohn Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.