FINN.no

FINN.no satser offensivt på det unge markedet med ny rubrikktjeneste

Del
FINN.no lanserer mobilappen Shpock i Norge, og utfordrer seg selv blant unge, urbane brukere i lavprissegmentet på FINN torget.

– Det unge markedet er en viktig målgruppe for FINN, og vi har sterk posisjon i dette segmentet, som vi tror vi kan styrke ytterligere. Gjennom fortsatt produktutvikling og målrettet kommunikasjon av Torget, samt lansering av Shpock, ønsker vi å ta en enda sterkere posisjon blant de yngre brukerne i tiden fremover, sier Sondre Gravir, administrerende direktør i FINN.no

Plass til flere aktører
Shpock (Shop in your pocket) er en mobilapp for rubrikkannonser, og er skreddersydd for den unge målgruppen og deres medievaner og behov. Tjenesten har utspring fra Østerrike, og finnes i tillegg i blant annet Tyskland og Storbritannia.

FINN torget har opplevd en tredobling av volum på innlagte annonser det siste året, og over 30 prosent økning i antall unike brukere. FINN står like sterkt i det unge markedet som i resten av befolkningen. Den store økningen i volum og trafikk kan blant annet sees i sammenheng med at Torget ble gratis i april i fjor.

– I FINN og Schibsted har vi en tradisjon for å utfordre oss selv og være offensive i vår produktutvikling. FINNs valg om å lansere Shpock er helt i tråd med denne tradisjonen, og det er gøy å gjøre det samtidig som FINN torget har en god utvikling, sier Sondre Gravir

– Vi ønsker å tilby våre brukere flere muligheter for å enkelt kjøpe og selge, eller gi bort, brukte klær, møbler og sportsutstyr for å nevne noe. Vi tror at to rubrikktjenester vil gjøre at enda flere får interesse for å legge ut tingene sine for salg, fortsetter han.

Tilrettelegge for yngre brukere
Mens Shpock tar utgangspunkt i nærmiljøet, hovedsakelig med fokus på lavprissegmentet, dekker FINN torget hele landet med alt fra dyre merkevarer til objekter som gis bort gratis.

– Vi skal gjøre mye spennende i tiden fremover for å utvikle FINN torget. Blant annet skal vi lansere vår egen betalingsløsning – parallelt med lanseringen av Shpock. Det er moro å gi gass på to fronter samtidig, sier Sondre Gravir.

– Ved å gjøre Torget gratis, senket vi terskelen for å annonsere rimeligere saker, og tilrettelegge mer for unge brukere. Sammen med Shpock mener vi at FINN.no kan ta ut et enda større potensial i det unge markedet, avslutter Gravir.

Shpock vil gjennomføre en testlansering i det norske markedet om en liten stund, og lanseres for fullt over nyttår.

For mer informasjon, kontakt:
Sondre Gravir, administrerende direktør FINN.no, sondre.gravir@finn.no, tlf: 930 33 898

Kontakter

Bilder

Om FINN.no

FINN.no
FINN.no
Grensen 5-7
0159 Oslo

+47 22 86 44 10http://www.finn.no

Vi er der for deg når du skal selge boligen din, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du er moden for et karriereskift, hvis du finner ut at du vil bytte bil, reise på ferie eller leie hytte til påsken; vi er der for de fleste anledninger. 

FINN er Norges største markedsplass, og skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN stedet. 

Vil du vite mer om menneskene bak produktet FINN, og litt om hva vi driver med, så besøk oss gjerne på vår inspirasjons- og innholdsside FINNspirasjon, eller på Jobbifinn.finn.no.

Har du spørsmål om data, tall eller innsikt fra FINN? Send en henvendelse til presse@finn.no (i helger og ferier er det dessverre ikke sikkert vi rekker å besvare alle henvendelser). 

Følg pressemeldinger fra FINN.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra FINN.no

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye