1,2 millioner så premieren av «Kompani Lauritzen»

Hele 1.208.000 så premieren av «Kompani Lauritzen» denne helgen. Det er en kraftig økning fra fjorårets premiere.

Foto: Matti Bernitz, TV 2.
Bak f.v: Margrethe Røed, Jakob Schøyen Andersen, Bernt Hulsker, Vegard Harm, Carl Martin Eggesbø, Morten Hegseth. Midten f.v: Christine Dancke, Siri Nilminie Avlesen-Østli, Linnéa Myhre, Ulrikke Brandstorp. Foran f.v: Vida Lill Berge, Håvard Tjora, Edward Schultheiss og Faten Mahdi Al-Hussaini. Foto: Matti Bernitz, TV 2.

- Det er fantastisk å se at et norsk egenutviklet format leverer skyhøye seertall. I dag fortjener spesielt Kristian, Dag Otto, produksjonsselskapet Seefood og prosjektlederne i TV 2 all mulig honnør for å ha levert nok en sesong av høy kvalitet i alle ledd. Og så deltakerne da – de er jo helt magiske! «Kompani Lauritzen» er tettpakket med mestringshistorier som inspirerer. Vi får se folk vi kjenner bli satt på prøve, få en skikkelig utfordring, og så klare det! Og selv om det er fullt alvor får vi også bøttevis med humor og sjarme, forteller programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

1.208.000 har gjennom helgen fått med seg sesongens første program enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo. I fjor var det 865.000 seere som fikk med seg premieren (Total screen rating).

716.000 seere så premieren lørdag kveld (førstegangsseing) som også er en sterk oppgang fra i fjor da 569.000 så premieren på lørdagskvelden.

For TV 2 Sumo ble dette tidenes premiere, og i løpet av helgen valgte hele 312.000 seere «Kompani Lauritzen» på strømmetjenesten.

- Vi er veldig glade for at våre seere har trykket Kompani Lauritzen til sitt bryst! I dag lanserer vi i tillegg TV 2 Sumo-eksklusive serien «Kaserneliv». For når øvelsene er over forsetter hverdagslivet på Setnesmoen. I "Kaserneliv" får vi et innblikk i hvordan rekruttene lever med det militære regimet døgnet rundt, forteller Kathrine Haldorsen i TV 2.

Foto: Matti Bernitz, TV 2.

TV 2 er et av Norges største kommersielle mediehus. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Siste pressemeldinger fra TV 2

Slik blir «Allsang på grensen»-sommeren på TV 23.6.2021 13:30:00 CEST | Pressemelding

24. juni fyres årets «Allsang på grensen»-sesong i gang på TV 2. Det er duket for en stjernespekket sommer når det populære programmet i år markerer sin 15. sesong. Nå er artistlista klar, og i premieren er det Sissel Kyrkjebø, Kurt Nilsen, Ulrikke Brandstorp, Marcus & Martinus og deres søster eMMa som skal lede an i allsangen på Fredriksten festning i Halden - i tillegg til at statsministeren har meldt sin ankomst.