
Bring Dialog og Netlife Research satser sammen – med Posten Norge som største eier
Bring Dialog er store innen CRM, kundeanalyser, lojalitetsprogram, kampanjer og datakvalitet. De får nå tilgang på digital design i toppklasse. Netlife Research er spesielt kjent for brukervennlig og effektivt digitalt design, designsystemer og robuste kampanjerigger. Gjennom sitt nye søsterselskap får Netlife Research tilgang på et miljø som vet hvordan man bruker data fra interne og eksterne kilder for å få mer lojale kunder.
Med Posten Norge i ryggen skal selskapene bygge et miljø som hjelper norske virksomheter med å bruke data til å lage bedre kundeopplevelser – i alle kanaler. Administrerende direktør Arild Horsberg vil fortsatt lede Bring Dialog og vil også være administrerende direktør i holdingselskapet.
- Netlife Research har en spesielt sterk posisjon innen digitale løsninger. Det er et anerkjent selskap som kan vise til svært gode resultater for kundene sine. Til sammen kan selskapene levere en integrert kundereise med alle inn- og utgående kanaler. Det er det ingen andre i Norge som kan, og vi tror det vil være til stor nytte for norske virksomheter, sier Arild Horsberg.
Samme ledelse
Netlife Research og Bring Dialog blir søsterselskaper i holdingselskapet Netlife Gruppen. Medarbeidere i Netlife Research og Bring Dialog vil eie om lag 20 prosent og Posten Norge 80 prosent av holdingselskapet. Martin Vikesland vil fortsette å lede Netlife Research.
- Posten Norge har i mange år tilpasset seg digitaliseringen av samfunnet. Nå kjøper Posten seg opp i Netlife Research som sammen med Bring Dialog blir et unikt, datadrevet digitalt designmiljø. I dag trenger Netlife Research mer kompetanse innen CRM, kundedata og dataanalyse. Bring Dialog har behov for webløsninger og design. Sammen vil disse selskapene lage bedre digitale kundeopplevelser enn hver for seg, sier Horsberg.
Felles plattform
- Vi har en god, felles plattform gjennom at begge selskaper er opptatt av å skape kundeopplevelser våre kunder tjener penger på. Den grunnleggende filosofien i selskapene er lik, og derfor kommer dette til å fungere bra, sier Martin Vikesland i Netlife.
Bransjene som Netlife og Bring Dialog opererer i endrer seg raskt. Kundene har høye ambisjoner om hvordan det digitale skal endre forretningen. Det nye selskapet skal sikre både gode, digitale kundeopplevelser og omfattende analysekompetanse.
- De bedriftene som vil lykkes er de som lager smarte digitale løsninger. Da trenger du digitalt design, kunnskap om hva som skaper gode kundeopplevelser og lojalitet, samt kundedata. Sammen dekker vi dette, understreker Vikesland.
Nøkkelord
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder

Lenker
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.