Coop lanserer egen vegetarserie
Coop ønsker å gjøre det enklere for kundene å spise vegetarisk og har derfor lansert to vegetarburgere denne sommeren. Begge er å finne hos dagligvarekjeden Extra som har over 340 butikker fordelt over hele landet. Til høsten lanseres det enda flere vegetarprodukter som gode alternativer til kjøtt eller fisk.
– Én av fire nordmenn vil kutte ned på kjøttforbruket og nå gjør vi det enda enklere å velge vegetarisk i grillsesongen, sier Hoel.
Coop ønsker ikke bare å fri til vegetarianere med de nye vegetarproduktene, men også friste den vanlige forbruker til å velge et kjøttfritt alternativ. «Fleksitarianer» er et nyord som stadig oftere blir brukt og beskriver en person som ønsker å kutte ned på kjøttmengden. I 2003 ble «flexitarian» kåret til årets mest nyttige ord av The American Dialect Society.
– Serien heter «Coop Vegetardag» og svarer på fleksitarianer-trenden som ser ut til å bli større og større, sier Hoel. – Hos Extra skal det være enkelt å finne det du vil ha og vi er stolt av å være første norske dagligvarekjede med en egen vegetarserie.
Mens de fleste andre vegetarprodukter på markedet er basert på soyaprotein er Coops vegetarburgere laget av henholdsvis rødbeter og aspargesbønner og erter. De er en kilde til protein og kostfiber.
Nøkkelord
Kontakter
Lise Mette KjellbergSenior kommunikasjonsrådgiver
lise.mette.kjellberg@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop tester ny dispenser for å redusere plastposeforbruket4.10.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop har lansert et prøveprosjekt med posedispenser for å redusere plastposeforbruket og øke bevisstheten rundt miljøvennlig handling. Det første pilotprosjektet har startet på Obs Haugenstua, hvor seks dispensere nå er satt i drift.
Rekordmange barn og unge trenger hjelp til å delta i fritidsaktiviteter6.9.2024 11:38:20 CEST | Pressemelding
Aldri før har flere søkt Coop-dugnaden om økonomisk bidrag til å delta i idretts- og fritidsaktiviteter.
Coop stopper import av stenfrukt i norsk sesong3.9.2024 16:30:00 CEST | Pressemelding
Hvert år rundt skolestart avslutter forbrukersamvirket import av all stenfrukt for å fokusere på norske plommer i sesong. Så langt inn i den norske plommesesongen har Coop solgt 160 tonn norske plommer.
Extra-kundene lytter til kostrådene – priskutt gir rekordsalg28.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Resultatene lar ikke vente på seg etter at lavpriskjeden Extra kuttet prisen på frukt og grønnsaker med lanseringen av «Alltid 8». På de to ukene siden oppstart har «Alltid 8»-varene hatt en volumvekst på 120 % mot samme periode i fjor. Også andre kundefavoritter, som ikke har inngått i «Alltid 8» har økt salget, målt i volum, de siste ukene.
Coop Norge SA avviser brudd på konkurranseloven21.8.2024 08:48:18 CEST | Pressemelding
Coop Norge SA stiller seg fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets vedtak om et gebyr på 1,3 milliarder kroner for brudd på konkurranseloven i den såkalte «prisjegersaken».
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom