
Storebrand har valgt Client-as-a-Service fra EVRY

EVRY tar med denne avtalen totalansvaret for administrasjon og håndtering av alle Storebrands bærbare og stasjonære PCer, gjennom hele livssyklusen. Avtalen, som også inkluderer brukerstøtte, vil gi Storebrand redusert kompleksitet og økt forutsigbarhet på pris. Storebrand betaler kun en fast månedspris per PC-bruker.
—EVRY hadde allerede store deler av vårt vedlikehold av klienter og ved oppgradering av vår plattform fant vi EVRYs tilnærming og totaltilbud interessant med hensyn på både administrasjon og håndtering av klienter, sier Rune Hørnes, CIO i Storebrand.
– EVRYs CaaS konsept gir Storebrand økt fleksibilitet både med hensyn på teknologisk utvikling og volumstyring. Vi har fått en partner som står for en helhetlig leveranse som reduserer kompleksitet og i sum gir bedre løsninger for våre brukere, sier Hørnes.
Blant EVRYs øvrige kunder på CaaS er ISS, Innovasjon Norge, Scandic, Norrøna, Nye Veier og Redd Barna. CaaS fra EVRY er markedets mest komplette hva gjelder komplett livssyklushåndtering av klienter. Selskapet opplever stor interesse for konseptet.
– Ved å standardisere hele livssyklusløpet for klienter får man bedre kvalitet, økt tilgjengelighet, redusert kompleksitet og lavere kostnader. Vårt estimat er at man ved å velge en CaaS løsning kan forvente en kostnadsbesparelse på over 20 prosent, sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør i EVRY.
Om lag 2200 PCer skal nå tas ut av drift hos Storebrand og erstattes med nye, utvalgte modeller. EVRY foretar trygg sletting av de gamle PCene før de selges i annenhåndsmarkedet og midlene tilbakeføres til Storebrand.
Som et ledd i avtalen har EVRY ledet prosess for valg av produsent for PC og i samarbeid med Storerband besluttet hvilke modeller Storebrand skal standardisere på. Nye PCer sendes direkte fra leverandøren til EVRY, som legger inn riktig brukeroppsett og distribuerer etter bestilling til sluttbruker klar til bruk.
Ansatte i Storbrand har ett kontaktpunkt å forholde seg til hvis problemer oppstår. EVRY har en byttepool med produkter, slik at man kan fortsette sitt arbeid ved uhell eller skade. Det legges med avtalen opp til at PCene skal byttes ut etter 36 måneder, da de totale kostnadene erfaringsmessig øker etter dette.
Kontakter
Anne VandbakkKommunikasjonsdirektør EVRY Norge
Tel:+47 95206545anne.vandbakk@evry.comBilder


Om EVRY
EVRY er Nordens ledende IT-konsern og en totalleverandør med sterk lokal tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom høy bransje- og teknologikompetanse skaper EVRY merverdi til det beste for kundene og bidrar til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har om lag 10 000 ansatte og en årlig omsetning på ca. 13 milliarder kroner.
Følg pressemeldinger fra EVRY
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra EVRY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra EVRY
Interim finansdirektør i EVRY ASA15.7.2019 16:10:00 CEST | Pressemelding
Nina Mortensen (43) er utnevnt til interim finansdirektør i EVRY ASA fra 1.oktober 2019. Hun tar over stillingen etter Henrik Schibler, som tidligere i år meldte avgang i selskapet fra slutten av september.
EVRY rapporterer et andre kvartal i 2019 med vekst innen konsulent- og applikasjonstjenester, som støtter selskapets strategiske retning12.7.2019 07:01:12 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 12. juli 2019) EVRY rapporterer driftsinntekter for andre kvartal på 3 178 millioner kroner i 2019, sammenlignet med 3 286 millioner kroner i andre kvartal 2018. Driftsinntektene for årets første halvår var på 6 507 millioner kroner, som er en økning fra 6 494 millioner kroner for samme periode i fjor. Justert for valutaeffekter og oppkjøp, var den organiske veksten 0,1 % i første halvår 2019, sammenlignet med første halvår av 2018. Financial Services rapporterte en positiv organisk vekst i andre kvartal, mens de andre forretningsområdene var berørt av sesongsvingninger.
Gjeldsregisteret lanseres nå!27.6.2019 19:02:36 CEST | Pressemelding
Ventetiden er over og Gjeldsregisteret lanseres i dag. Finansforetakene får med dette et nytt verktøy for bedre og raskere kredittvurderinger, samt fullstendig oversikt over lånesøkeres usikrede gjeld. Forbrukere får enklere oversikt over egen økonomi ved å sjekke egen forbruksgjeld via Gjeldsregisterets nettsider – gjeldsregisteret.com
EVRY och Tieto går samman för att bli en ledande leverantör av digitala tjänster i Norden.18.6.2019 07:10:12 CEST | Pressemelding
(Fornebu / Espoo, 18 juni 2019) EVRY och Tieto tillkännager idag ett avtal om samgående för att bilda ett av de ledande digitala tjänste- och mjukvaruföretagen i Norden. Med en kombinerad omsättning på närmare 3 miljarder EUR och med 24 000 medarbetare blir det nya bolaget väl positionerat för att öka den digitala innovationstakten för nordiska företag och samhället i stort. De båda bolagen kompletterar varandra utifrån sin geografiska närvaro samt från ett kund- och erbjudandeperspektiv. Det nya bolaget får namnet TietoEVRY och kommer betjäna tusentals kunder inom såväl privat som offentlig sektor i mer än 90 länder.
EVRY og Tieto fusjonerer og skaper en ledende nordisk leverandør av digitale tjenester18.6.2019 07:00:43 CEST | Pressemelding
(Fornebu/Espoo, 18. juni 2019) EVRY og Tieto har i dag kunngjort en fusjonsavtale. Sammen skaper partene et konkurransedyktig selskap for digitale tjenester og programvare i Norden. Det fusjonerte selskapet vil ha en samlet omsetning på rundt 30 milliarder kroner og 24.000 medarbeidere. EVRY og Tieto er svært komplementære når det gjelder geografiske markeder, tjenesteportefølje og kunder. Selskapet vil bli kalt TietoEVRY og ha flere tusen kunder i privat og offentlig sektor i mer enn 90 land.