Innovasjon Norge

Kreative talenter blogger om Lillehammer

Del
Innovasjon Norge har invitert fem europeiske bloggere til Norge. I dag setter de kursen mot Lillehammer. Resultatet blir en interaktiv reise og en ny måte å markedsføre landet på.

Som en del av Innovasjon Norges satsing på sosiale medier, fortsetter de nå kampanjen Norway.YourWay. Kampanjen som i fjor åpnet for at publikum selv skal få være med å markedsføre Norge, fortsetter suksessen med en reise gjennom vinter-Norge.

På mikrosiden www.visitnorway.com/yourway har reiselystne europeere i vinter postet sine tanker om Norge og hvorfor akkurat de skal få være med på en tur til landet vårt.

Fem nye turdeltagere er nå kåret. Premien er en ti-dagers interaktiv reise gjennom vinter-Norge.

Norge sett utenfra
De fem vinnerne skal oppleve Norge fra Oslo i øst til Nordkapp i nord med mange spennende stopp og aktiviteter underveis. De fem deltagerne som er fra Tyskland, UK, Nederland, Spania og Polen, skal dokumentere sin reise gjennom Norge og dele det med resten av verden på www.facebook.com/norwayyourway. Her vil de legge ut bilder, filmer og dele sine opplevelser underveis. Et engelsk filmteam skal også følge gruppen på tur, og filme de ulike aktivitetene, hvordan vinnerne opplever Norge og forventingene de har.

Alt kan følges direkte underveis på www.facebook.com/norwayyourway .

- Vi tror en slik tur vil skape mye oppmerksomhet for destinasjonene og lokalsamfunnene som blir besøkt, sier Per-Arne Tuftin.

Sosiale medier viktig i markedsføringen av Norge.
Innovasjon Norge ønsker å satse mer på sosiale medier i markedsføringen av Norge fremover.

– Dette er en demokratisk og spennende måte å drive markedsføring på. Vi håper dette kan bli et effektiv og originalt markedsføringsverktøy som vil inspirere mange potensielle turister til å velge Norge som ferieland fremover, avslutter Tuftin.

Reiserute 18 – 27. februar 2011

Dag 1 - 18.2
Lillehammer. Bob-banen og Hunderfossen Vinterpark.

Dag 2 - 19.2
Sightseeing i Oslo, prøve-VM snowboard i Tryvann Vinterpark.

Dag 3 - 20.2
Norefjell. Spa og vinteraktiviteter.

Dag 4 - 21.2
Flåm - Gudvangen - Voss.

Dag 5 - 22.2
Ski i Voss!
Fløibanen og Bryggen i Bergen.
Hurtigruten til Ålesund.

Dag 6 - 23.2
Ålesund og havfiske.

Dag 7 - 24.2
Tromsø.
Hurtigruten til Honningsvåg.

Dag 8 - 25.2
Honningsvåg og Nordkapp.

Dag 9 - 26.2
Alta.

Dag 10 - 27.2
Hjemreise.

Samarbeidspartnere for turen er Visit Oslo Regionen, Fjord Norge, Nord-Norsk Reiseliv og Norwegian.

Kontaktinformasjon
Audun Pettersen, avdelingsleder reiseliv, Innovasjon Norge, tlf 907 75 521
E-post: audun.pettersen@innovasjonnorge.no

Beate Brenden, prosjektleder Norway.YourWay, Innovasjon Norge, tlf 958 20 908 E-post: Beate.Braenden.Eidsand@innovasjonnorge.no

Om Innovasjon Norge

Innovasjon Norge
Innovasjon Norge
Akersgata 13
0104 Oslo

22 00 25 00http://www.innovasjonnorge.no

Vi bidrar til nyskaping i næringslivet, bærekraftig vekst og eksport for konkurransedyktige norske bedrifter, og utvikling i distriktene. Vi profilerer norsk næringsliv og Norge som reisemål. 

Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye