Frende Forsikring

Kåret til Norges beste kundesenter

Del
På Nord-Europas største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene 2016, vant Frende Forsikring prisen for beste kundeservice innen forsikring.
Norges beste kundesenter: Bjørn Bohne og Thomas Otto fra Frendes kundesenter mottar Kundeserviceprisen.
Norges beste kundesenter: Bjørn Bohne og Thomas Otto fra Frendes kundesenter mottar Kundeserviceprisen.

Undersøkelsen er Norges største blindtest av kundesentre, og i begrunnelsen for at Frende vinner står det:

- Kundene kom enkelt frem til riktig og vennlige kundebehandlere som stilte spørsmål, lyttet godt, var engasjerte, hadde god produktkunnskap, ga kundene veldig gode løsninger og hadde svært fornøyde kunder.

Til topps i tøff konkurranse
- SeeYou har ringt hele 118 kundesentre i 16 forskjellige bransjer. Kundesentrene i er blitt observert uten varsel, og med slik «mystery calling» har de testet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning, opplyser Thomas Otto, som er avdelingsleder Support og Service. Sammen med Bjørn Bohne, som er leder for kundesenter utgående, var han på Fornebu og tok i mot heder og ære i går.

Totalt 2950 samtaler har blitt gjort, totalt sett. I løpet av samtalene er det satt en score på hvert spørsmål, som til sammen gir en total poengsum. Her har Frende fått hele 91,1 i score – av 100, og vinner dermed prisen for beste kundesenter innen forsikring. Kun tre ganger i historien har forsikring skåret høyere enn dette.

Satser på medarbeiderne
- Dette er stort, det henger høyt, sier Bjørn Bohne.

- Rådgiverne våre får veldig gode tilbakemelding fra kundene. I Frende har vi et lite kundesenter hvor vi satser på medarbeiderne våre. Vi er opptatt av at kunden får individuell hjelp til det de faktisk trenger, og gir rådgiverne våre frihet under ansvar, sier Bjørn.

Mektig stolt
Også salgs- og markedsdirektør Erik Bjordal er stolt i dag:

- Nå har vi tatt en strålende posisjon på Kundesenterdagene i Bergen, og så topper vi det med å vinne bransjeorienterte i Norges største test av kundesentre. Det viser at vi har lykkes godt med strategien vår, bygget god kompetanse og satset på kundeservice, sier Erik Bjordal.

- Jeg er utrolig stolt av det kundesenteret har fått til. De understøtter den viktige kundereisen, setter kunden først, og gir riktig service, støtte og rådgivning.

Mer om Kundeserviceprisen: www.seeyou.no

Nøkkelord

Kontakter

Erik Bjordal: 404 71 790

Bilder

Norges beste kundesenter: Bjørn Bohne og Thomas Otto fra Frendes kundesenter mottar Kundeserviceprisen.
Norges beste kundesenter: Bjørn Bohne og Thomas Otto fra Frendes kundesenter mottar Kundeserviceprisen.
Last ned bilde
Last ned bilde
Resultatene for 2016.
Resultatene for 2016.
Last ned bilde

Om Frende Forsikring

Frende Forsikring
Frende Forsikring
Jonsvollsgaten 2
5011 Bergen

55 15 36 00https://www.frende.no

Frende Forsikring har noen av Norges mest fornøyde forsikringskunder. Vi bryr oss litt ekstra om deg, ditt og dine! 

Helnorske Frende eies av solide sparebanker og brannkasser og har rådgivere landet rundt. Vi har over 330 ansatte ved hovedkontoret i Bergen, og rundt 250.000 privat- og bedriftskunder med forsikringsløsninger innen skadeforsikring og livsforsikring.

Følg pressemeldinger fra Frende Forsikring

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Frende Forsikring på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Frende Forsikring

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye