
Statoil fornyer med Bring

Bring har siden 2013 utført transport- og spedisjonstjenester til og fra Statoils forsyningsbaser, landanlegg og kontorsteder, via bil, bane, båt og fly. Rammeavtalen gjelder frem til 1. februar 2017, og Statoil benytter seg nå av den første av to opsjonsperioder, som gjelder frem til 31. januar 2020.
Viktig avtale
- Vi er fornøyde med samarbeidet vi har med Bring på transportsiden, og vi har derfor valgt å utøve den første opsjonen i rammeavtalen. Transportavtalen er viktig for våre logistikktjenester i hele landet, og vi har lagt vekt på kvalitet, kostnader, sikkerhet og miljøvennlige løsninger i både tildelingen og fornyelsen av kontrakten med Bring, sier Astrid Sørensen, direktør for Felles driftsstøtte i Statoil.
Bring har lang erfaring innenfor oljerelatert transport og spedisjon, og opererer i dag både nasjonalt og internasjonalt.
Fornyet tillit
Faktorer som kvalitet, kost og miljøvennlige løsninger har vært viktige for både tildelingen og fornyelsen av avtalen.
- Dette er en stor og viktig avtale for oss og vi er stolte av at Statoil viser Bring fornyet tillit. Både Statoil og Bring vektlegger miljøvennlige transportløsninger og fokus på sikkerhet. Vi har vært og skal fortsatt være opptatt av sikkerhet og risikohåndtering for å unngå skade på personell og materiell, sier konserndirektør Tore K. Nilsen i Posten Norge.
Gjelder i Norge og utlandet
Avtalen består av ulike transportoppdrag både nasjonalt og internasjonalt mellom Statoils leverandører og kontorer, tollklarering, transport mellom forsyningsbasene, kvalitetssikring av leveranser, og personell på Statoils lokasjoner.
Bring har tilknytning til, og er lokalisert på flere steder langs hele kysten; Polarbase i Hammerfest, Helgelandsbase i Sandnessjøen, Vestbase i Kristiansund, Fjordbase i Florø, Mongstadbase på Mongstad, CCB på Ågotnes utenfor Bergen og Norsea i Dusavik utenfor Stavanger.
Nøkkelord
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder



Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.