100 år etter at dramaet fant sted, slipper Bjølsen Valsemølle låten om "Løytnant Von Segebadens fly"

Ny singel og video fra Bjølsen Valsemølle!

For nøyaktig 100 år siden i dag, under en stor flyoppvisning på Hengsenga på Bygdøy, 6 mars 1921, var en 12 år gammel gutt tilstede. Det var far til Bjølsen Valsemølles frontfigur, Trond Ingebretsen. Gutten beundret den svenske flyakrobaten Løytnant Von Segebadens utrolige oppvisning foran 25000 jublende tilskuere.  Plutselig skjer det noe der oppe; den ene vingen brekker og den unge Løyntnanten styrter mot bakken og knuses rett foran de skrekkslagne tilskuerne. Den unge gutten, Tronds far, står målløs og sjokkert og ser den døde kroppen blir dradd ut av flyvraket.  Opplevelsen skulle prege ham gjennom livet. Han satte seg aldri i et fly.

Lytt til sangen "Løytnant Von Segebadens fly" her.

Historien har også gjort sterkt inntrykk på Trond, som nå har skrevet en sang om denne hendelsen. Bjølsen Valsemølle har spilt inn låta i Snaxville studio med Henrik Maarud som produsent. Filmregissør Knut W. Jorfald har laget en dynamisk video til sangen, som kan sees HER!

Ny singel fra Three Souls - En funky eksplosjon!9.4.2021 16:18:28 CEST | Pressemelding

Et halvt tiår har gått siden syv tenåringer ble bedt om å spille på et lite underjordisk sted i hjertet av Oslo. Det som da var ment som en engangs-konsert har siden vist seg å være den kraftige funk-maskinen kjent som Three Souls. Gjennom årene har bandet solgt ut konsertlokaler med sine groovy sanger og fengende sceneshow. Bandet trives best foran en stappfull sal, og er vant til å levere en musikalsk opplevelse publikum sent vil glemme. Deres kommende album «Mr Temptation» kommer i august i år, men først ut nå er låten «So Good». Lytt til "So Good" her! Singelen er en groovy, funky eksplosjon av musikalsk glede og dyktighet, perfekt for dansegulvet, og handler om det å kjenne på frustrasjonen over å ikke gjøre det man helst vil, fordi man har en indre rasjonell stemme som holder en tilbake. I dette tilfellet er det snakk om å la være å drive med musikk fordi man alltid har blitt fortalt at en akademisk utdannelse er det som gir arbeid. «So Good» handler om den indre kampen som oppst

Trond Kallevåg med albumet "Fengselsfugl"9.4.2021 13:12:57 CEST | Pressemelding

Fengselsfugl kunne vært det perfekte soundtracket til fengselsfilmen regissør Wim Wenders aldri lagde, tett i leia til Ry Cooder og Bill Frisell. Nok en gang har han fått med seg gitarlegende Geir Sundstøl, men gir denne gang også rom til keyboardist David Wallumrød. Hør albumet her: https://orcd.co/fengselsfugl Isolasjon, arbeid med innsatte i Oslo fengsel og skillingsviser er noen av ingrediensene gitaristen og komponisten Trond Kallevåg har latt seg inspirere av under utformingen av hans kommende plate «Fengselsfugl». Det er hans tredje soloplate og andre utgivelse på plateselskapet Hubro i eget navn, som han komponerte store deler av i og utenfor fengselets murer. Trond forsøker å portrettere noe personlig i musikken sin. Flere års arbeid med innsatte i Oslo fengsel ga ham et unikt innblikk i en del av samfunnet få får se. "Det er en merkelig og interessant stemning inne i Oslo fengsel. Å bevege seg forbi fengselsmurene er som å komme inn i en ukjent verden, kun adskilt med en halv