Trigger

– Samfunnet trenger nye ideer som kan løse flyktningkrisen dagen derpå

Del
Kommunikasjonsbyrået Trigger vil hjelpe andre med å realisere ideer som kan bidra til å bevege verden i riktig retning. Nå etablerer byrået Trigger.Action og stiller én million kroner i pengestøtte og arbeidskraft til en verdi av to millioner til rådighet hvert år for å støtte viktige prosjekter. Aller først søker Trigger.Action etter mennesker med ideer som kan bidra til å løse flyktningkrisen dagen derpå.

– De siste ukene har vi opplevd et enormt engasjement for å hjelpe personer som har flyktet til Norge. Nå som bamsene og klærne er delt ut er hverdagen i ferd med å innhente oss. Da er det lett å glemme at behovet for innsats og hjelp fortsatt er stort, og at behovet også har skiftet karakter. Det norske samfunnet kan fort oppleves som litt kaldt, og derfor trenger vi nye ideer til hvordan vi kan inkludere de som kommer hit på en best mulig måte, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.

Tror på kraften i en god idé        

– Vi tror på kraften i en god idé. Vi tror den kan gjøre en forskjell og vi vet at den kan inspirere andre til å bidra positivt. Derfor leter vi etter løsninger som kan sikre at flyktningene kommer raskt og godt inn i den nye hverdagen sin i Norge. Selv bidrar vi med penger og arbeidskraft for å hjelpe andre med å realisere ideene sine og gjøre dem viktige, og vi håper det vil føre til mange smarte løsninger, sier Carlsen.

– Vi vet at det er mange som har et brennende engasjement og viktige ideer som verden sårt trenger. Utfordringen for mange er at de ikke er i en situasjon hvor de har muligheten til å realisere ideene sine. Her håper vi Trigger.Action kan utgjøre en forskjell ved å finansiere det arbeidet som må gjøres for å få ta de beste ideene fra tankestadiet til virkeligheten, sier Carlsen.

Alle idéer tas imot med åpne armer

Trigger har spesialisert seg på å lage kommunikasjon som engasjerer mennesker i hverdagen. Den kompetansen stiller byrået nå til rådighet for å gjøre gode idéer større og viktigere. 

– Vi er ikke opptatt av hvem som kommer med idéene, men snarere innholdet og kraften i hver enkelt løsning. Av den grunn inviterer vi alle til å delta. Det vi er opptatt av er at du brenner for idéen din, og at idéen er god nok til å gjøre en reell forskjell. Løsningene trenger ikke å være store. De trenger ikke å løse noe for alle. De kan også bety mye for få. Vi ønsker rett og slett å gjøre vårt for at flere av de som brenner for en meningsfylt idé skal få muligheten til å realisere den, sier Carlsen.

Trigger.Action – et prosjekt som skal gjøre en forskjell

Trigger.Action har som formål å realisere i idéer som kan stimulere til små og store endringer i situasjoner med et akutt behov for nye løsninger. Trigger.Action styres av de ansatte i Trigger, mens finansieringen skjer gjennom overskuddet fra kommunikasjonsbyrået. Hvert år skal Trigger.Action bidra med 1 million oi pengestøtte og verdier for 2 millioner i arbeidskraft. Innsatsen hvert år fokuseres på ett formål, og det første året har de ansatte valgt å fokusere på inkludering, med flyktningkrisen øverst på agendaen.

– I løpet av fem år har vi i Trigger bygget opp et kommunikasjonsbyrå med 43 fantastisk flinke rådgivere. Når vi nå fyller fem år ønsker vi å bruke den posisjonen vi har fått til å bidra positivt i verden rundt oss. Derfor har vi utviklet Trigger.Action, som vi håper og tror kan utgjøre en forskjell i mange år fremover, sier Carlsen.

Slik kan du søke

Trigger oppfordrer både enkeltpersoner, grupper, bedrifter, start-ups, stiftelser, organisasjoner og folkebevegelser søk, uansett alder og bosted, både i og utenfor Norge, til å sende inn sin idé eller forslag til løsning. Alt du trenger å gjøre er å fylle inn et enkelt skjema – her: http://www.trigger.no/trigger-action/  

Kontakter

Om Trigger

Trigger
Trigger
Torggata 15
0181 Oslo

+47 23 90 55 59http://www.trigger.no

Trigger er Norges første kommunikasjonsbyrå som har spesialisert seg innen fagområdet engasjerende kommunikasjon. Byrået ble etablert sommeren 2010, og består av en gruppe unge, engasjerte og kreative mennesker med bred kommunikasjons- PR og markedsfaglig bakgrunn fra noen av landets fremste kommunikasjonsmiljøer.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye