– Må være kreativ for å drive butikk i dag
Det sier Power-sjef, Anders Nilsen.

– Å drive butikk under en pandemi er en daglig utfordring, men vi er blitt godt vant til å snu oss fort rundt, være kreative og finne gode løsninger for kundene våre. I starten av pandemien fikk vi vår DriveThru-løsning opp og stå på rekordtid, slik at kundene våre fortsatt skulle kunne få tak i de viktige varene de trengte i denne perioden på en sikker og effektiv måte, forteller Nilsen.
Nå har Power og mange andre butikker fått en ny utfordring. Lørdag morgen ble tolv Power-butikker i Oslo-regionen stengt, og den norskeide elektrokjeden måtte igjen finne nye løsninger for å kunne selge varer til kundene sine.
– Hvitevarer, mobiler og datamaskiner er viktige varer som kundene trenger, uavhengig av pandemisituasjonen, så vi er nødt til å strekke oss så langt som mulig for å være tilgjengelig – også i de områdene som nå er stengt, sier Power-sjefen.
Unngår permitteringer
I stedet for å permittere de rundt 400 ansatte i de berørte butikkene, har Power nå satt dem til å håndtere salg via chat og ta imot order på Click&Collect.
– På den måten får kundene den hjelpen de trenger fra kunnskapsrike selgere, og de får levert varene sine rett i bilen innen 30 minutter. Vi beholder samtidig alle i jobb, og unngår permitteringer – i alle fall nå i første omgang.
Håper på rask endring
Anders Nilsen er fornøyd med at nedstengingen ikke rammer flere butikker enn de tolv som nå er stengt ut måneden.
– I snart ett år har vi klart å holde alle butikkene våre åpne grunnet svært sterke føringer av de gjeldene smittevernreglene. Vi håper vi får tilbake denne tilliten raskt. Men det er klart at om dette videreføres over lengre tid, eller med flere butikker, står både vi og kundene i en helt annen situasjon. Men enn så lenge skal vi løse de utfordringene vi har på best mulig måte, både for våre ansatte og for kundene våre, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Siri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder


Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg saker fra Power
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Power
Slik unngår du energi-forvirring2.3.2021 14:31:10 CET | Pressemelding
En ny energimerking er på trappene, men hva betyr det egentlig?
POWER satser på gjenbruk av EE-avfall i Bergen5.2.2021 12:30:56 CET | Pressemelding
Det du kaster kan bli reparert og solgt på nytt.
Kuldesjokk gir salgshopp5.2.2021 10:11:09 CET | Pressemelding
Sprengkulde sender salget av varmeovner til himmels.
– Sjeleglad for å slippe permitteringer1.2.2021 20:14:51 CET | Pressemelding
I stedet for å permittere over 500 ansatte i Oslo-området, kan POWER-sjefen nå slette den forhåndsskrevne e-posten med permitteringsvarsel han fryktet han måtte sende ut i dag.
Power og Fjordkraft med bærekraftig samarbeid20.1.2021 10:11:34 CET | Pressemelding
Solcelle-samarbeid gir nytt marked for elektrokjeden.
Kraftig butikkvekst10.12.2020 14:52:00 CET | Pressemelding
Til tross for pandemi og enorm vekst i norsk netthandel, er den fysiske butikken mer aktuell enn noen gang, mener administrerende direktør i norskeide POWER, Anders Nilsen.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom