Bulder Bank

- Skal utfordre gigantene

Nyetablerte Bulder Bank skal rappe etablerte boliglånskunder fra DNB og Nordea. Oppskriften? - Norges beste boliglån, kun på mobilen. Og en bank du slipper å passe på, sier Bulder Bank-sjef Torvald Kvamme.

I dag dukker det opp en ny utfordrer i det norske boliglånsmarkedet. Nyetablerte Bulder Bank legger listen høyt, og har som mål å ta kunder fra de aller største bankene i landet, DNB og Nordea.

Virkemiddelet er en av Norges beste boliglånsrenter, kombinert med automatisk rentekutt.

- Vi blir den eneste boliglånsaktøren som automatisk setter ned renten din etter hvert som boligen stiger i verdi, eller du betaler ned på boligen. Det kombinerer vi med en av markedets beste renter, sier Torvald Kvamme.

Akkurat det, å automatisk justere renten etter hvert som man betaler ned på lånet, er det ingen andre aktører som gjør automatisk. Verken i Norge eller i utlandet.

- Vi liker å si at vi er i ferd med å redefinere boliglån. I praksis går renten automatisk ned etter hvert som lånet blir mindre, verdien på huset høyere og sikkerheten bedre. Alt dette skjer uten at kunden trenger å mase på banken. Slik flytter vi makt fra bank til kunde. Du slipper rett og slett å passe på oss, sier Kvamme, og legger til:

- Undersøkelser viser at nordmenn flest stoler på banken sin. Bortsett fra på en ting: Boliglånsrenten.

Der de største bankene i markedet må tilby noe til alle, har Bulder Bank spisset tilbudet sitt. Banken er kun på mobilen. Og de tilbyr lån innenfor 75 prosent finansiering.

- Vi skal nå menneskene som er selvbetjente og som både forventer og liker at alt skjer på mobilen. Det er gjerne også folk som liker å se at det etablerte blir utfordret, og som har sett seg lei av å måtte mase på banken og tenker det er unødvendig at de må mase på «skuffetilbud», sier Bulder Bank-sjefen.

- Hvorfor har ingen gjort dette grepet med boliglånsrenten tidligere?

- Rett og slett fordi det blir for dyrt for dem. For de store aktørene vil det koste mangfoldige millioner å gjøre det samme. Vi kan gjøre dette fordi vi starter med en helt ny boliglånsportefølje, fordi vi lager én app, og slipper å forvalte filialer eller dyr teknisk infrastruktur. Vi trenger ikke å bruke verken energi eller penger på filialer, brevgiro, kontanthåndtering og bankremisser, sier han.

Den siste uken har Bulder Bank sluppet inn 5000 interessenter som har stått på venteliste i over et halvt år for å teste ut banken. I dag åpner den for alle.

Om Bulder Bank:

- Bulder Bank er en ny nasjonal utfordrer i bankmarkedet

- Spesialiserer seg på boliglån

- Sikter seg mot moderne og erfarne bankkunder

- Alle tjenester tilbys i én app

- Egen merkevare som opererer under Sparebanken Vests bankkonsesjon.

- Åpner 30. oktober

- https://www.bulderbank.no

Om Bulder Bank

Bulder Bank

Bulder er en ny bankopplevelse. Designet for ditt mobile liv. Ingen filialer. Ingen nettbank. Bare app. Nå redefinerer vi bank, og begynner med boliglån.

Vi bygger en ny bankløsning fra scratch. Helt fra bunnen av. Løsrevet fra tunge systemer og gammeldags tankesett. Dette gir oss et stort spillerom, og for deg betyr det følelsen av å være ett steg foran.

I Bulder har vi tatt et vågalt valg og går «all in» på mobil. Vi retter oss mot deg som mener at banken din passer bedre i en app enn i en nettleser eller bak en skranke. Det betyr at du må være klar til å gjøre alt på mobilen. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Og det er det du trenger mest, er det ikke?

Vi skal redefinere bank. Første etappe er boliglån. Deretter vil vi legge all vår kraft i å gjøre Bulder til en bank-app som er bedre enn noen andre har klart tidligere. Vi vet at du ønsker deg enda bedre oversikt over økonomien enn du har i dag. Det har vi en plan for. Vi har flere spennende idéer på blokken som vi allerede jobber med. Men vi ønsker også innspill fra deg på hva vi kan utvikle for å gjøre bank enda bedre.

En tjeneste fra Sparebanken Vest

Bulder Bank er en egen merkevare som er en del av Sparebanken Vest og opererer under Sparebanken Vest sin bankkonsesjon. Bulder Bank er altså ikke et selvstendig finansforetak. For deg som kunde betyr det at goder, rettigheter og tryggheten som alle Sparebanken Vests kunder også tilfaller deg.