- Handler om å bygge samholdet og kulturen – og hedre alle de flinke folkene

Harald A. Møllers skadekonferanse samlet rekordmange deltakere, utstillere og samarbeidspartnere, feiret at «Skadespesialist»-sertifiseringen er 10 år, og kåret både «Årets medarbeider», «Team Skade» og «Årets Skadesenter». - Norges største og desidert mest profesjonelle skadeorganisasjon.
Skade og Lakk AS ble kåret til "Årets skadeverksted" og mottok Den Gylne Hammer.

Harald A. Møller har gjort det til en tradisjon å arrangere Skade og lakk-konferanse, og årets utgave var den 9. i rekken. Endelig kunne importøren igjen invitere til en fysisk konferanse, som gikk av stabelen på X-Meetingpoint på Hellerudsletta torsdag 26. januar.

Over 250 deltakere er ny rekord. I tillegg til medarbeidere som arbeider med skadefaget på Volkswagen, Volkswagen Nyttekjøretøy, Audi, Skoda, SEAT og CUPRA, var også merkedirektørene i Harald A. Møller representert, og det samme var representanter fra fabrikkene.

- Det viser den posisjonen skadefaget har fått, og hvor viktig fagfeltet har blitt. Det er noe vi er enormt stolte over, sier skadesjef i Harald A. Møller Jørn Narvestad.

- Stoltheten og «passion» for faget og sertifiseringen som «Skadespesialist» er jo noe vi har jobbet for lenge. «Skadespesialist» har 10-årsjubileum i år, noe vi har gjort litt ekstra ut av under konferansen, fortsetter han.

- Siden den spede begynnelsen med «Skadespesialist» i 2013 har dette blitt Norges største og desidert mest profesjonelle skadeorganisasjon, og den stoltheten og dedikasjonen merkes godt under et slikt arrangement. Vi er helt alene med det vi har greid å bygge opp med «Skadespesialist», og dette er bare starten – et skritt på en reise som skal bli mye lengre, sier Tom Chr. Nordby, direktør for servicemarkedet i Harald A. Møller.

- Vi skal gi «bånn gass» også inn i fremtiden for å sikre å være den ledende skadeorganisasjonen i Norge, legger Narvestad til.

Tøff jobb for juryen
Selv om det er stort fokus og høy kvalitet på den faglige delen av konferansen, hvor hele 26 bidragsytere var på scenen, er en viktig del av konferansen å treffe likesinnede og dele bransjeerfaringer med hverandre. Derfor er det satt av god tid til pauser for å snakke med både hverandre og leverandører. Bolest, C. Christoffersen, Axalta BASF, Würth, Automateriell, Berner og Car-O-liner var blant de totalt 14 leverandørene og samarbeidspartnerne som var til stede under konferansen.

På kvelden torsdag var det duket for de årlige prisutdelingene til Harald A. Møller, og her ble «Team Skade», «Årets medarbeider» og «Årets Skadeverksted», som tildeles prisen Den Gylne Hammer, kåret.

Prisen «Team Skade» er en pris hvor skadesentrene selv nominerer kandidater, basert på prestasjoner og hendelser i hverdagen.. Mange bidrag gjorde at juryen hadde en tøff jobb med å komme frem til vinneren, som til slutt ble Albjerk Bil Skadeverksted Drammen.

Til prisen «Årets medarbeider» er det medarbeiderne som nominerer kandidater, og det har aldri kommet inn flere nominasjoner enn det gjorde i år. I denne kategorien handler det om å hedre de kollegene som alltid er til stede, som alltid bidrar, og er en suveren lagspiller. Her hadde juryen en så tøff jobb at prisen i år ble delt ut til to medarbeidere – Stian Reime fra Møller Bil Skadesenter Kokstad og Bertil Lernæs fra Møller Bil Skadesenter Trondheim.

- Dette det handler om
Den mest prestisjetunge prisen er «Årets skadeverksted», som mottar prisen Den Gylne Hammer. Her er kriteriene blant annet at skadeverkstedet må være sertifisert som «Skadespesialist», ha god lønnsomhet, ha god kunde- og medarbeidertilfredshet, god synlighet i sitt nærområde, ha kontroll på prosesser og top score ved revisjoner.

De nominerte var Møller Bil Skadesenter Romerike, Møller Bil Skadesenter Vestfold, Gromstad Auto, Gumpens Auto Grenland og Skade og Lakk AS Fredrikstad, og det var sistnevnte som til slutt kunne motta den prestisjefylte prisen.

- Det er dette skadekonferansen handler om – å bygge samholdet og kulturen, og samtidig hedre alle de flinke folkene som gjør jobben og leverer varene hver eneste dag, avslutter Jørn Narvestad.

Årets medarbeidere - Bertil Lernæs (t.v.) og Stian Reime.
"Team Skade" - Albjerk Bil Skadeverksted Drammen.
Tom Chr. Nordby (t.v.) og Jørn Narvestad.
Alle merkene i Harald A. Møller var representert på scenen. Fra venstre skadesjef Jørn Narvestad, Caspar Vere og Ole Kristian Ågotnes (CUPRA), Elin Rosnes Sinervo (Audi), Thomas Meiner (Volkswagen) og Ulf Tore Hekneby (representerte Skoda og Volkswagen Nyttekjøretøy).