- Bygger drømmelaget innen skade

Tre skadesentre i Møller Bil får nye ledere. André Huse blir ny skadeleder for Møller Bil Skadesenter Langhus, og Tor Arne Ballo overtar ansvaret for Møller Bil Skadesenter Romerike. Lasse Pedersen blir ny skadeleder for Møller Bil Skadesenter Follo. - Vi har nå fått på plass drømmekompetansen vår, sier Kurt Eskevik.
Tor Arne Ballo (t.v.) og Boye Evensen-Lie.

Møller Bil Skade er i sterk vekst. Porteføljen av skadesentre ble nylig utvidet gjennom oppkjøpet av Erik Arnesen Langhus og etableringen av Møller Bil Skadesenter Alnabru. I tillegg er det under oppføring nye skadesentere på Hamar og Jessheim, og snart settes byggingen av et nytt skadesenter i Asker og Bærum i gang.

Nå er ny skadeleder for Møller Bil Skadesenter Langhus på plass. André Huse, skadeleder på Møller Bil Skadesenter Romerike, blir ny leder for det siste tilskuddet til Møller Bils skadekjede.

- André Huse er en skadeleder som kjenner Møller-kulturen og forventningene godt, og har med seg Møller Bil Skade-tankesettet inn i driften. Det er en stor og viktig jobb å både videreføre de gode tingene som gjøres på Langhus, og samtidig forene dette med «Møller-måten» å jobbe på. Det vil André gjennomføre på en glimrende måte. Han er flink med folk, og vi er veldig glade for at han tar dette ansvaret, sier Kurt Eskevik, leder for Møller Bil Skade.

Huse har jobbet i Møller Bil siden år 2000, og har innehatt mange ulike roller. Han startet opp som oppretter og har vært innom alle roller innen skadedrift, og har vært leder for Møller Bil Skades skadeavdelinger på Ryen, Follo og Romerike. I tillegg har han vært servicemarkedssjef for mekanisk verksted på både Møller Bil Follo og Møller Bil Oslo Vest Audi.

- Jeg har hatt svært fine år hos Møller Bil Skadesenter Romerike, hvor jeg har jobbet med veldig kompetente folk. Nå ser jeg frem til en helt ny utfordring med å forene to fine kulturer, og bli kjent med mange nye folk, sier Huse.

Møller-veteran vender tilbake
Huses etterfølger ved Møller Bil Skadesenter Romerike blir Tor Arne Ballo, som kommer tilbake til Møller etter fire år i Politiet.

- I Tor Arne får vi en svært erfaren og rutinert leder som kommer tilbake med motivasjon til å lede et av våre største skadesentre. Tor Arne har både en kompetanse og personlighet som passer svært godt inn hos oss, og vi er glade for å ha ham tilbake på laget, sier Boye Evensen-Lie, regionleder og ansvarlig for alle skadesentrene i Østlandsregionen i Møller Bil Skade.

Ballo har tidligere vært daglig leder for både Møller Bil Jessheim og Møller Bil Kalbakken, og har blant annet vært teknisk sjef og leder for Serviceskolen i Harald A. Møller.

- Det har vært lærerikt å jobbe i politiet med både strategi og prosesser. Samtidig har jeg alltid hatt en forkjærlighet for bilbransjen, og føler at jeg fortsatt har mye å bidra med. Nå gleder jeg meg til å komme tilbake til Møller, sier Ballo.

- Fortsette å løfte Møller Bil Skade
Samtidig er ny skadeleder for Møller Bil Skadesenter Follo kommet på plass i Lasse Pedersen, som kommer fra Albjerk Bil Skadesenter Drammen.

- Lasse har mye kompetanse innen skadedrift fra både Albjerk, Porsche og Autoria, og er en sterk fagperson som kjenner våre merker og har veldig god kompetanse og ledererfaring. Han vil passe utmerket inn hos oss, sier Evensen-Lie.

Han har tidligere bekledd samme rolle både hos Porsche Center Son og Autoria Kolbotn, og har også vært kundemottaker hos sistnevnte. Han kjenner dermed godt til Møller-merkene.

- Dette blir veldig spennende. Møller har alltid tiltrukket meg, og Møller Bil Skade og Harald A. Møller har tydelige rutiner og klare mål for hva man skal jobbe mot, noe som er veldig inspirerende. Samtidig blir det vemodig å forlate Albjerk, som har vært en veldig fin arbeidsgiver, sier Pedersen.

Mens Huse og Ballo vil starte opp i sine nye stillinger 1. mars, begynner Pedersen 1. mai.

- Vi har nå fått på plass drømmekompetansen vår, og vi fortsetter å bygge drømmelaget vårt innen skade. Møller Bil Skade er i sterk vekst, og kompetansen disse tre besitter vil fortsette å løfte Møller Bil Skade som kjede, avslutter Kurt Eskevik.

Tor Arne Ballo (t.v.) og Boye Evensen-Lie.
André Huse.
Lasse Pedersen.