StrongPoint

Matleveringsgiganten og «enhjørning» Glovo velger StrongPoint som preferert teknologipartner for plukk av matvarer

2.2.2021 10:09:26 CET | StrongPoint | Innsideinformasjon

(Oslo, Norge - 2. februar 2021) StrongPoint kunngjorde i dag at matleveringsplattformen Glovo har valgt StrongPoint Order Picking Solution til sitt prefererte plukksystem.

Som Europas raskest voksende matleveringsselskap har Glovo blitt en såkalt «enhjørning», med en estimert selskapsverdi på over 1 milliard dollar. Deres app benyttes i 22 land og har mer enn 2,5 millioner månedlige aktive brukere. Glovo har hatt en eventyrlig vekst i forbindelse med korona-pandemien og tilbyr nå dagligvarer via kjeder som Walmart, Carrefour og Spar. 

Med partnerskapet vil Glovo ta i bruk StrongPoints nye tredjegenerasjons skybaserte plukketeknologi (SAAS). StrongPoint Order Picking Solution skal integreres i Glovos logistikkplattform og benyttes i dagligvarehandelen for å behandle online-bestillinger. 

Første prosjekt i partnerskapet gjøres i samarbeid med en ledende dagligvarekjede i Europa og forventes å starte i første kvartal 2021.  

Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og gjennom samarbeid med lokale og internasjonale matvarekjeder generere en løpende inntektsstrøm. 

«Netthandel og forbrukervanene har endret seg raskt som følge av pandemien, og vi ser at leverandørene nå beveger seg mot å levere dagligvarer online. Glovos valg av StrongPoint til sin teknologileverandør viser at vår oppgraderte og skalerbare plukkløsning har et stort og globalt potensial», sier Jacob Tveraabak, CEO StrongPoint. 

“Våre kunder forventer at vi skal være effektive og levere deres online-bestillinger med nøyaktighet og høy hastighet. StrongPoint har over tid vist at de kan levere svært effektive plukkløsninger til dagligvarekjedene og enkeltstående butikker. Det kommer løpende inn nye butikker og partnere i vår portefølje, og vi ønsker å gi dem tilgang til den beste og enkleste plukkløsningen for matvarebestillinger. Dette slik at vi sammen kan levere tjenesten til kundene så raskt som mulig” sier Daniel Alonso, Vice President Q-Commerce, Glovo.

 

Om Glovo  

Glovo er ledende innen utviklingen av multi-kategori online leveranseapplikasjoner og har en av verdens fremste   bestillingsplattformer. Brukerne kan via app kjøpe, få hentet eller sendt hvilket som helst produkt, uansett sted i byen og når som helst på døgnet. Selskapet har mer enn 2,5 millioner aktive månedlige brukere, over 25.000 tilknyttede partnere globalt og opererer i mer enn 576 byer i 22 land, inkludert EEMEA, Latin-Amerika og sør i Afrika.  

Om StrongPoint

StrongPoint er et teknologiselskap som tilbyr løsninger for å gjøre dagligvarehandelen mer effektiv, butikkene smartere og handleopplevelser bedre. Med over 450 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum og Spania, og sammen med et bredt partnernettverk, støtter StrongPoint virksomheter i mer enn 20 land. Vår plukkløsning benyttes i ca. 1000 butikker og har et uttak av mer enn 2 millioner varer daglig. StrongPoint har hovedkontor i Norge og er notert på Oslo Børs [Ticker: STRO]. 

Informasjonspliktig opplysning

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Kontakter

Jacob Tveraabak

CEO StrongPoint ASA

jacob.tveraabak@strongpoint.com

Børsmelding på andre språk

Vedlegg

Følg børsmeldinger

Motta alle våre børsmeldinger per epost fortløpende ved å registrere deg.

Besøk vårt presserom for å se alle våre børsmeldinger.

Presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye