Play Magnus AS

Play Magnus Group (PMG) - Q3 2021: Fortsatt sterk vekst med årlig økning på 210 prosent i ordreinngang og en økning på 176 prosent i driftsinntekter

17.11.2021 07:00:01 CET | Play Magnus AS | Halvårsrapporter og revisjonsberetninger/uttalelser om forenklet revisorkontroll

(Oslo, 17 november 2021) – Det globale sjakkselskapet Play Magnus Group offentliggjorde i dag sine resultater for tredje kvartal 2021. Ordreinngangen økte med 210 prosent sammenlignet med samme periode i fjor til 6,0 millioner dollar. Driftsinntektene økte med 176 prosent til 5,5 millioner dollar.

Veksten ble drevet av sterk utvikling for online sjakkurs og økt bidrag fra partneravtaler i forbindelse med den vellykkede første sesongen av Meltwater Champions Chess Tour som ble avsluttet i oktober 2021. Organisk vekst i ordreinngang var 149 prosent i tredje kvartal sammenlignet med samme periode i fjor. 

- Med 650 millioner sjakkspillere over hele verden har vi så vidt begynt å skrape i overflaten av potensialet for sjakk som spill, sport og pedagogisk verktøy. Vi har en sterk finansiell plattform og fortsetter å bygge konsernet for langsiktig vekst, sier Andreas Thome, administrerende direktør i Play Magnus Group.

I løpet av 2021 har Play Magnus’ elæringssegment utvidet basen med unikt sjakkrelatert innhold av høy kvalitet gjennom bidrag fra verdens beste sjakkspillere og gjennom oppkjøp av ulike selskaper.

-I 2022 vil vi fokusere på brukervekst, engasjement og å ta vare på og utvikle eksisterende brukere på Chessable-plattformen. Vi vil også begynne å skalere vår satsing Classroom, for å etablere en tilstedeværelse i det amerikanske markedet for sjakk i skolen, sier Thome. 

Parallelt har Play Magnus Group fortsatt å styrke selskapets esport-virksomhet, og selskapet har tatt en ledende rolle i å etablere sjakk i den profesjonelle sportsverdenen ved for eksempel å signere partnere som Mastercard og gjennom å utforske nye vekstområder som NFTer.

 - I november 2021 lanserer vi også vår nye spillplattform og mobilapp for chess24. Dette gjør oss i stand til å utvide antall brukere og vi kan begynne å konkurrere og innovere i spillsegmentet av sjakkverden, sier Thome.

På kort sikt forbereder Play Magnus Group seg på VM-kampen mellom Magnus Carlsen og Ian Nepomniachtchi i Dubai i slutten av november. Den vil være viktig for å skape medieoppmerksomhet og global interesse rundt sjakk.

Play Magnus Group investerte tungt i ulike vekstinitiativ gjennom kvartalet, spesielt oppbygging av Meltwater Champions Chess Tour og utvikling av digitale produkter. Dette var medvirkende til at selskapet hadde en negativ justert EBITDA på - 3,7 millioner dollar i tredje kvartal.

Finansielle høydepunkter Q3 2021

  • Q3 ordreinngang: 6,0 millioner dollar (+210% å/å)
  • Q3 driftsinntekter: 5,5 millioner dollar (+176 % å/å)
  • Q3: Gjennomsnittlig månedlig betalende brukere: 60.300 (+69% å/å)
  • Q3: Gjennomsnittlig inntekt per betalende bruker (ARPPU): 18,2 dollar (+29% å/å)
  • Helår 2021 guiding: Ordreinngang USD 23-25 millioner
  • Q3 justert EBITDA: -3,7 millioner dollar

Vedlagt er presentasjonen for Play Magnus Group Q3 2021.

En engelsk presentasjon for investorer, analytikere og media etterfulgt av en Q&A-sesjon blir arrangert av administrerende direktør Andreas Thome og finansdirektør Dmitri Shneider i dag, 17. november klokken 08:00 CST på Høyres Hus, Stortingsgaten 20, 7. etg., Oslo.

Arrangementet vil også bli streamet live via webcast, og seerne oppfordres til å sende inn spørsmål online under og etter presentasjonen. Seerne oppfordres til å sende spørsmål skriftlig under og etter presentasjonen gjennom skjemaet i webcast-vinduet.

Webcasten er tilgjengelig på :  https://playmagnusgroup.com/investor eller https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20211117_2/

Et opptak av webcasten vil også være tilgjengelig på samme lenke kort tid etter presentasjonen.

Informasjonspliktig opplysning

Denne meldingen omhandler er utstedt i henhold til informasjonsplikten og er underlagt kravene i Markedsmisbruksforordningen (MAR) Artikkel 17 nr 1 og verdipapirhandelloven §5-12. Denne børsmeldingen ble publisert av Arkus Fredriksson, Chief Strategy Officer of Play Magnus Group.

Kontakter

Andreas Thome

CEO, Play Magnus Group

andreas@playmagnus.com

Dmitri Shneider

CFO, Play Magnus Group

dmitri@playmagnus.com

Om Play Magnus AS

Play Magnus Group is a global leader in the chess industry focused on providing premier digital experiences for millions of chess players and students. The company offers elearning and entertainment services via its market leading brands: chess24, Chessable, iChess, New In Chess, Everyman Chess, Silver Knights, CoChess, Aimchess, the Play Magnus App Suite, and the Meltwater Champions Chess Tour. The Group's mission is to grow chess to make the world a smarter place by encouraging more people to play, watch, study, and earn a living from chess.


Play Magnus Group is listed on Euronext Growth Oslo under the ticker PMG. For more information visit pmg.me.

Børsmelding på andre språk

Vedlegg

Følg børsmeldinger

Motta alle våre børsmeldinger per e-post fortløpende ved å registrere deg.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye