
Play Magnus Group (PMG) Q4 2021: Fortsatt sterk vekst, øker målsettingen på mellomlang sikt til +100 millioner dollar kroner i årlig ordreinngang
- Q4 2021 ordreinngang på 7,1 millioner dollar med en vekst på 90 prosent i forhold til samme periode i 2020
- Q4 2021: 46 prosent vekst i betalende brukere
- Helår 2021: Ordreinngang på 24,5 millioner dollar, og en vekst på 164 prosent i forhold til samme periode i 2020
- Gjentar målet om break even run-rate for justert EBITDA innen utgangen av 2022
- Økt målsetting for årlig ordreinngang til en runrate på +100 millioner dollar innen utgangen av 2025 (tidligere 60 millioner dollar)
- God visibilitet for ordreinngang i 2022, og Q1 2022 forventes å bli selskapets beste kvartal noensinne
(Oslo, 16. februar 2022) – Det globale sjakkselskapet Play Magnus Group offentliggjorde i dag sine resultater for fjerde kvartal 2021, og oppjusterte selskapets finansielle målsetninger på mellomlang sikt.
I fjerde kvartal økte ordreinngangen med 90 prosent sammenlignet med samme periode i fjor til 7,1 millioner dollar. Veksten var drevet av utviklingen innen e-læring, med sjakkurs og abonnementsinntekter. Ordreinngangen fra esport, hovedsakelig inntekter fra Champions Chess Tour-partnerskap, var fortsatt sterk i fjerde kvartal.
Justert EBITDA var negativ med 3,7 millioner dollar i fjerde kvartal, etter investeringer i produktutvikling, innholdsproduksjon og aktiviteter knyttet til verdensmesterskapet i sjakk. Play Magnus Group forventer å nå en break-even run-rate i løpet av fjerde kvartal 2022, drevet av fortsatt sterk inntektsvekst kombinert med mer effektiv drift. Selskapet har opplevd sterk ordreinngang så langt i 2022, og første kvartal i år forventes å bli selskapets sterkeste kvartal noensinne når det gjelder ordreinngang.
- Sjakksporten er blant verdens mest populære, med 650 millioner spillere over hele verden. Når det gjelder kommersialisering, er imidlertid sjakk på et tidlig stadium. Play Magnus Group er perfekt posisjonert som markedsleder i de to mest attraktive segmentene innen sjakk, e-sport og e-læring, med sterke merkevarer som Champions Chess Tour og Chessable. På begge disse områdene opplevde vi veldig sterk vekst i fjor, og vi ser store muligheter fremover, sier administrerende direktør i Play Magnus Group, Andreas Thome.
Play Magnus Group hever sin målsetting for ordreinngang til minst 100 millioner dollar i årlig run-rate ved utgangen av 2025, opp fra tidligere kommuniserte 60 millioner dollar ved utgangen av 2025.
- Vårt forrige mål ble satt i 2020, og vi har utviklet oss mye sterkere enn forventet de siste 12 månedene. I løpet av perioden har vi etablert Champions Chess Tour og videreutviklet e-læringsvirksomheten vår både organisk og gjennom oppkjøp. Vår posisjon som en ledende global aktør innen sjakk er forsterket, sier Andreas Thome og fortsetter:
- Play Magnus Group er i en bedre posisjon enn noen gang, og vi ser sterke resultater fra vekstinitiativene vi har gjennomført. Vi har god visibilitet med tanke på den oppgraderte målsettingen på mellomlang sikt om ordreinngang på 100 millioner dollar i årlig runrate innen utgangen av 2025. Vårt sterke fundament og vår ledende globale posisjon innebærer at veksten også vil være sterk på lang sikt, sier Andreas Thome.
Finansielle høydepunkter Q4 2021
- Q4 ordreinngang: 7,1 millioner dollar (+90 % å/å)
- Q4 driftsinntekter: 6,3 millioner dollar (+114 % å/å)
- Q4: Månedlig betalende brukere: 64.600 (+46 % å/å)
- Q4: Gjennomsnittlig inntekt per betalende bruker (ARPPU): 21,9 dollar (+19 % å/å)
- Q4 justert EBITDA: -3,7 millioner dollar
Vedlagt er presentasjonen for Play Magnus Group Q4 2021.
Play Magnus AS har gleden av å invitere investorer, analytikere og media til en kvartalspresentasjon og utvidet business update i dag, 16. februar kl. 13:30 - 15:30 (CET).
Selskapet vi gi en oppdatering på strategien og et dypdykk i de ulike forretningsenhetene.
Foredragsholdere: Administrerende direktør i Play Magnus Group Andreas Thome, CFO Dmitri Shneider, Tour Director Arne Horvei, Chessable CEO Geert van der Velde og CBDO Sebastian Kuhnert.
Sted: Første etasje i SpareBank 1 Markets, Olav Vs gate 5, Oslo.
For å delta på den fysiske presentasjonen, vennligst send en e-post til ir@playmagnus.com
Webcasten er tilgjengelig på https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220216_3/
Seerne kan sende inn skriftlige spørsmål under og etter presentasjonene.
Informasjonspliktig opplysning
This release is an announcement issued pursuant to legal information obligations and is subject of the disclosure requirements pursuant to the Market Abuse Regulation (MAR) Article 17 no. 1 and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act, and was submitted for publication by Arkus Fredriksson, Chief Strategy Officer of Play Magnus Group.
Kontakter
Om Play Magnus AS
Play Magnus Group is a global leader in the chess industry focused on providing premier digital experiences for millions of chess players and students. The company offers elearning and entertainment services via its market leading brands: chess24, Chessable, iChess, New In Chess, Everyman Chess, Silver Knights, CoChess, Aimchess, the Play Magnus App Suite, and the Meltwater Champions Chess Tour. The Group's mission is to grow chess to make the world a smarter place by encouraging more people to play, watch, study, and earn a living from chess.
Play Magnus Group is listed on Euronext Growth Oslo under the ticker PMG. For more information visit pmg.me.
Børsmelding på andre språk
Vedlegg
Følg børsmeldinger
Motta alle våre børsmeldinger per e-post fortløpende ved å registrere deg.