Maylen Rusti aktuell med sitt etterlengtede andrealbum "Drømmeland" i dag!

2024 er en stor milepæl i artistens liv – etter hennes debutalbum “Heartmachine” ble utgitt til stor suksess i 2014, er hun nå endelig tilbake. Denne gang med albumet “Drømmeland” der hun synger på egen bergensdialekt, fullt av fengende, drømmende låter, med throwback til hennes ungdomsstid på 90- og 2000-tallet.

Foto: Tommy Kristiansen

For mange er Maylen Rusti kanskje et ukjent navn, men sannheten er at denne pop-prinsessen har en lang karriere bak seg. Med listeplasseringer på både P3 og P1, spillejobber på Norwegian Wood, Bergen Fest og Canalstreet, support for Dagny og Eva Weel Skram, og flere singler som har festet seg på radio i hele Norges land, er Maylen et spennende og håpefullt stjerneskudd.

Etter et lenger opphold i utlandet, var det en cyste på stemmebåndet som satte karrieren hennes på pause. Med en vellykket operasjon, og full av ny giv, er Maylen nå tilbake for fullt med nye låter. Artisten har brukt hele sin karriere på å undersøke spennende sider av pop-segmentet, hvor hun i 2021 landet på norsk og egen dialekt.

Nå er hun klar for å dele sine innerste tanker, ærligste historier, og erfaringer fra hennes modningsprosess – både som låtskriver, artist og ikke minst som menneske.

Artisten beskriver seg selv om leken, og har hatt frie rammer som skulle tillate hver låt å få sitt eget personlige univers. Fyldige hooks er det vi alltid er på jakt etter, og Maylen serverer oss dette i låt etter låt. Maylen sier:

- Etter to år hvor stemmen ikke kunne brukes til hverken studio eller live, så har studio nå blitt et fristed for meg, hvor jeg bare kan være, skape og puste - bonusen er at jeg nå endelig kan dele musikken med noen igjen!

null

Sammen med sin produsent Henrik Hilmersen har hun skapt sitt eget univers hvor de har gjort det til vane å skåle i champagne når en låt er ferdig. Hver låt må feires. Artisten føler nå at hun er tilbake der hun skal være.

2024 vil også være en stor milepæl i artistens liv – etter hennes debutalbum “Heartmachine” ble utgitt til stor suksess i 2014, er hun nå endelig tilbake. Denne gang med albumet “Drømmeland”, fullt av fengende, drømmende låter, med throwback til hennes ungdomsstid på 90- og 2000-tallet.

Med låter som “Romeo & Julie” og “Forglemmegei” som allerede har vært listet på P1, og et stadig voksende publikum, er hun klar til gi oss ekte, leken og stemningsfull norsk pop i fullformat. Maylen forteller om albumet:

«Drømmeland» er inspirert av tiden da vi var unge. Jeg var uredd, eventyrlysten, og det var ikke konsekvensene som styrte meg. Det å ta et steg tilbake, og tenke på meg selv som «ung og uredd» har gitt meg masse inspirasjon i livet. Er det egentlig så farlig? Soundmessig er det en slags mash-up mellom Gabrielle, Aurora og Veronica Maggio. Drømmeland er et sted hvor luften er klar og du får puste. Her kan du nullstille og finne nye krefter.

Cover "Drømmeland"