Enighet med Norsk Sykepleierforbund i sykehusforhandlingene

- Vi er fornøyde med å ha kommet til enighet med Norsk Sykepleierforbund i de sentrale lønnsforhandlingene for sykehusene. Alle sykepleiere er garantert et lønnstillegg på minst 22 000 kroner og det skal nå forhandles videre lokalt i det enkelte sykehus, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Anne-Kari Bratten - Spekter og Lill Sverresdatter Larsen  - Norsk Sykepleierforbund
Anne-Kari Bratten - Spekter og Lill Sverresdatter Larsen - Norsk Sykepleierforbund Spekter

Forhandlingsløsningen innebærer blant annet at alle medlemmer av Norsk Sykepleierforbund får et lønnstillegg på 3,7% gjeldende fra 1. juli 2024, eller minimum 22 000 kroner.

- Spekter og sykehusene er fornøyd med at det i år ble enighet om å gjennomføre lokale forhandlinger med Norsk Sykepleierforbund. Det gir mulighet til å innrette de videre lønnstilleggene ut fra behovene i det enkelte sykehus, sier Bratten.

Partene har i forhandlingene også diskutert en mulig arbeidstidsavtale,  og er enige om å arbeide videre med dette etter oppgjøret.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Spekter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.