Norgespremiere for Torres EVX – nå tilgjengelig for prøvekjøring

KGM Norge bekrefter at elektriske Torres EVX nå er i landet. Den elektriske nyheten er tilgjengelig for prøvekjøring hos forhandlere nå.

Torres EVX gjorde sin debut på den europeiske scenen i mars, og importøren RSA bekreftet den tilgjengelig for det norske markedet i løpet av våren. Samtidig avslørte de introduksjonsprisen på kr. 429.900.

Nå er den her – og den kan leveres innen kort tid.

Torres EVX er en stor elektrisk SUV med mye utstyr og tiltalende design. Med en imponerende lengde på 4.715 mm, bredde på 1.890 mm og høyde på 1.735 mm, samt en akselavstand på 2.680 mm, tilbyr Torres EVX svært god plass og komfort. Med en hengervekt på 1.500 kg og et bagasjerom på 703 liter, er den klar til å møte alle behov.

Den har en tøff og futuristisk front med karakteristiske lysblokk-frontlykter. De aerodynamiske linjene bidrar til både tillatende utseende og maksimal utnyttelse av rekkevidde.

Lang rekkevidde og en topputstyrt standardpakke

Torres EVX er utstyrt med det avanserte Blade-batteriet fra BYD, som ikke bare sikrer en batterikapasitet på 73,4 kWh, men også en imponerende rekkevidde fra 462-635 km (WLTP urban/kombinert). Med støtte for 3-fas-lading, gir Torres EVX rask og effektiv lading. Batteriet kan oppnå maks ladeeffekt på 120 kW på hurtiglading.

Med V2L-funksjon som standard, kan bilens batteri levere strøm til eksterne apparater, som for eksempel kaffetrakter eller andre elektroniske enheter.

Torres EVX setter også en høy standard for ytelse, sikkerhet og komfort. Interiøret kombinerer luksus med teknologi, moderne design og kvalitetsmaterialer. De elektriske forsetene tilbyr oppvarming og ventilasjon, mens baksetene har oppvarming og kan vippes for ekstra komfort. Utstyrslisten inkluderer blant annet Apple CarPlay, Android Auto, navigasjon, atmosfærelys og en dobbel panoramaskjerm med en bredde på 70 cm. Flytende midtkonsoll gir interiøret et moderne særpreg.

Sikkerheten er førsteprioritet med åtte airbager og en omfattende ADAS-pakke som blant annet inneholder filassistent, Intelligent Adaptive cruise control og autonom styring, for å nevne noe. Den kommer med fire kjøremoduser – Comfort, Sport, ECO og Winter.

Klassens beste garantier

-Torres EVX er nå tilgjengelig for prøvekjøring hos alle forhandlere over hele landet. I tillegg har vi ankomster på vei inn til landet, så man kan få levert ny bil raskt ved bestilling sier Steinar Dokken, salgssjef i KGM Norge.

Han legger til at KGM Torres EVX for alvor vil sette KGM på kartet.

- Vi er svært forventningsfulle til at denne bilen vil være en stor og viktig bidragsyter til KGM-veksten fremover. Både journalister og forhandlere har allerede rukket å teste den, og tilbakemeldingen er svært gode – både når det gjelder kjørekomfort, rekkevidde og opplevd kvalitet. Særlig får den skryt for lavt støynivå, takket være bilens lydabsorberende materialer. Her kan man være trygg på å gjøre et godt kjøp, sier Dokken.

Dette gjenspeiles i garantiene, som regnes for å være bransjens beste.

- Batteriet kommer med bransjens lengste batterigaranti på hele 1 million kilometer eller 10 år, og nybilgaranti på 150.000 km eller 7 år. Dette gir trygghet for kunden, og er en indikator på bilens kvalitet, sier Dokken.

KGM i Norge har på kort tid etablert seg med et omfattende forhandlernettverk som i dag teller mer enn 30 forhandlere.

Om KGM

Bilmerket KGM er et av eldste bilmerkene i Sør-Korea, og ble etablert i 1954. Dette er sammen med Hyundai og Kia en av de tre store bilprodusentene i Sør-Korea. KGM har i siden 1980-tallet utviklet firehjulsdrevne kjøretøy, og er kjent for innovativ teknologi og god kvalitet. KG Group er et koreansk konglomerat med enorme økonomiske muskler, som eier en lang rekke selskaper innen blant annet stålindustri, kjemikalier, mediebransjen, fintech, retail, fornybar energi og logistikk.

Bilmerket har omfattende distribusjon i Europa og resten av verden, og driver nå virksomhet i 126 land.

RSA er en nord-europeisk bilimportør i 13 land, og er den offisielle distributøren av KGM i Norge, Sverige og Danmark. Som et privateid selskap med historie helt tilbake til 1936, har RSA utviklet sterke merkevarer i mange markeder. Siden oppstarten har mobilitet og transport vært utgangspunktet gjennom alle selskapets faser.

RSA har i dag hovedkontor i Drammen, og har i tillegg virksomhet i Sverige, Danmark, Finland, Polen, Tyskland og Island. RSA har allerede bygget opp et store forhandlernettverk som strekker seg over hele Nord-Europa med merkene Suzuki, Isuzu, Maxus, BYD, JAC og KGM.

Les mer på rsa.no

Kundenorientierte Zusammenarbeit: RSA Deutschland GmbH schließt Partnerschaft mit Santander Consumer Bank AG6.5.2024 13:07:20 CEST | Pressemelding

Hamburg, Deutschland – April 2024 Die RSA Deutschland GmbH, als Importeur der chinesischen Automarke MAXUS und verantwortlich für die Bundesländer Hamburg, Bremen, Schleswig-Holstein und Niedersachsen, setzt ihren Wachstumskurs fort und freut sich, eine Partnerschaft mit der Santander Consumer Bank AG bekannt zu geben. Das Hauptziel dieser Kooperation besteht darin, den MAXUS-Händlern in Norddeutschland verbesserte Leasing- und Finanzierungsmöglichkeiten für ihre Fahrzeugpalette anzubieten. Hendrik Wilms, Sales & Marketing-Manager der RSA Deutschland GmbH, hob die Bedeutung dieser Zusammenarbeit hervor: 'Die Etablierung dieser Partnerschaft mit der Santander Consumer Bank AG markiert einen bedeutenden Schritt für uns und unterstreicht unsere positive Entwicklung sowie unsere anhaltende Expansionsstrategie. Diese Kooperation wird dazu beitragen, die Präsenz der Marke MAXUS in Norddeutschland zu stärken und unsere Position als führender Anbieter von Elektrofahrzeugen zu festigen. Sowohl